Gå til innhold

Tidlig UL pga tidligere MA

GH73

Anbefalte innlegg

Hei

Vært på tidlig UL pga en MA tidligere i år. Jeg var det jeg trodde 6+4 på vei, men der tok jeg visstnok feil i følge legen.

UL viste et lite embryo på 3-4 mm, men så ingen hjertelyd uansett hvor mye han lette.

Ble spurt om jeg hadde en regelmessig syklus(noe jeg ikke har) for ut fra størrelsen så var jeg nok ikke mer enn rundt 5 uker for hadde jeg vært 6+4 på vei hadde det vært større og en mulighet for å se hjertelyd.

Legen mente jeg var en uke for tidlig og fikk derfor ny time om 1 uke for i løpet av 1 uke burde det vokse

Ble veldig skuffa over at de ikke så noen hjertelyd, men trøster meg med at de fant noe der. For det var visst ingen tvil om jeg var gravid i livmoren.

Det jeg engster meg for nå er at det er ikke noe liv laga der og at det ikke vokser noe i løpet av 1 uke.......kan jeg har regna så feil ang hvor lang jeg er på vei??

Fortsetter under...

Siste graviditeten min ble jeg satt tilbake over to uker! Jeg også fikk en MA og inn på tidlig Ul når jeg var 6+2 (tror jeg), så desverre ingen hjerteaktivivtet da heller, men etter en uke var det liv! (Og det er det fortsatt!) Så smør deg med tålmodighet, så ser dere kanskje noe til uka! Masse lykke til!

Jeg ble satt tilbake 1 uke etter tidlig ultralyd. Jeg trodde jeg var 9+2, men var altså bare 8+2. Det kan jo umulig stemme siden jeg fikk en positiv graviditetstest to dager før IKM. Noen andre med erfaringer?

Lykke til med neste ul - undersøkelse. Får håpe du ser et bankende hjerte da.

Skjønner at du er engstelig...men ha tolmodighet å vente en ukes tid..

Jeg hadde selv en MA i fjor,og da jeg ble på vei igjennvar jeg også en uke kortere enn det menstermin viste...Jeg tok ikke noe tidlig UL,men fikk legen til å måle HCG,for å se om fostret vokste...

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...