Gå til innhold

Oda har våknet hver time i natt:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg håper det er tenner..om ikke synes jeg at hele leggeprosessen og natten er blitt ett mareritt. som regel går leggingen ganske greit. puppes i søvn i 19-1930 tiden. våkner etter ca 30min og får litt mer pupp (må komme seg over dupp-kneika).

men de 3 siste kveldene/nettene har det vært kaos!!!!hun våknet 11 ganger mellom 19 og 23 i går...+ hver time i natt.

er ellers veldig urolig på dagtid også, veeeeldig sutrette. noe som er uvant her, hun er til vanlig en skikkelig glad sol.

har tenkt tanken om det er grøt som må til, hun er 4,5 mnd. men hun virker ikke misfornøyd på puppen og like etter ett måltid. hun spiser heller ikke mye på natten når hun våkner..

noen som har erfart det samme?eller har noen tanker og råd å gi meg?

hilsen en litt trett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare tenker at det kan være hun går gjennom en eller annen slags forandring? For det skjer så mye i de små kroppene deres og det virker på meg som alt går i intervaller.. At de har urolige perioder der rutiner og alt blir kastet omkull..

Tenner kan det såklart være, noen plages lenge og mye med tennene sine, det er ikke kjekt...

Du kan jo prøve med grøt, ville prøvd bare for å se om det er det hun er klar for. Kanskje ikke rett før legging siden det er mye for lillemagen å jobbe med, men litt før? Prøv dere fram.. vi har jo litt mindre melk på kveldene, så kanskje hun ikke syns hun blir mett nok, man vet jo aldri.. De mangler jo bruksanvisning disse små, syns det skulle fulgt med jeg.

Skrevet

Min er bare 3,5 mnd nå, men har nettopp hatt økedøn (må være det han hadde iallefall), var også oppe nesten hver time.. slitsomt.. Og så varte det en uke ca. Og nå sover han plutselig lengre enn det han i utgangspunktet gjorde :))

Du kan jo lese litt om økedager her:

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=51

og her:

http://www.kellymom.com/bf/normal/growth-spurt.html

"When do babies have growth spurts? (Growth spurts = økedager)

Common times for growth spurts are during the first few days at home and around 7-10 days, 2-3 weeks, 4-6 weeks, 3 months, 4 months, 6 months and 9 months (more or less). Babies don't read calendars, however, so your baby may do things differently.

Growth spurts don't stop after the first year - most moms notice growth spurts every few months during the toddler years and periodically thereafter on through the teenage years.

How long do growth spurts last?

Growth spurts usually last 2-3 days, but sometimes last a week or so.

What is the best way to handle a growth spurt?

Follow your child's lead. Baby will automatically get more milk by nursing more frequently, and your milk supply will increase due to the increased nursing. It is not necessary (or advised) to supplement your baby with formula or expressed milk during a growth spurt. Supplementing (and/or scheduling feeds) interferes with the natural supply and demand of milk production and will prevent your body from getting the message to make more milk during the growth spurt.

Some nursing moms feel more hungry or thirsty when baby is going through a growth spurt. Listen to your body -- you may need to eat or drink more during the time that baby is nursing more often."

Skrevet

hærlighet, har ikke en gang tenkt på at det kunne være økedøgn!!!that makes sense!!!!!!!!!takk:)

Skrevet

nord86 og lille oda=)

DU har fått post=)

Skrevet

Min Oda hadde sånne netter for et par uker siden, det var tenner rett og slett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...