Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #1 Del Skrevet 10. august 2008 Vi planlegger et barn til, jeg er på attføring og går på skole. Hvordan skaffe grunnlag for foreldrepenger? Er det mulig f.eks min mann har enkeltmannsforetak, kan han skrive over inntekt på meg for 6mnd før fødsel? er det noe nav vil akseptere? Om jeg tar opp studielån når jeg blir gravid, vil det kunne gi et permisjonsgrunnlag selv om jeg mottar attføring frem til fødsel? Leste lenger ned at man får engangsstønad selv om hun mottok permisjon fra lånekassen? Stemmer dette? Vet ikke hva som lønner seg, kanskje far må overta permisjonen slik at jeg kan fortsette på skolen isteden...? Men far tjener over 6g, kan man tegne noen forsikring for å få dekket mer enn 6g? (fast ansatt+ selvstendig ved siden av) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138416779-attf%C3%B8ring-skrive-over-inntekt-fra-mannen-for-%C3%A5-f%C3%A5-foreldrepenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herkules Skrevet 10. august 2008 #2 Del Skrevet 10. august 2008 Hvordan nav stiller seg til at du har inntekt når du går på atføring vet jeg ikke, men de må jo da stoppe attføringen og du mister de rettighetene du har Kan ikke skjønne noe annet Om din man "skriver over" inntekt så må jo det i praksis bety at han ansetter det og lønner deg Noe annet er ikke mulig Om far har mulighet til å overta perm så vil det være 6 g som er taket Han han høyere lønn enn det så er det opp til arbeidsgiver om de vil dekke resten Om han har over 6 g der han er ansatt så kan de betale avviket der og så kan han fortsette å lønne seg selv i sin egen bedrift. Han kan ikke jobbe når han har permisjon Det finnes ikke forsikring for å dekke dette tapet Rettigheter rundt studielån, stipend og attføring vet jeg ikke Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138416779-attf%C3%B8ring-skrive-over-inntekt-fra-mannen-for-%C3%A5-f%C3%A5-foreldrepenger/#findComment-138422271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå