M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Noen som har litt erfaringer med dette som kan gi oss førstegangs noen tips?!?? Hva som er lurt å ha, hvilken barnehagesekk som er bra osv....
Gjest Filifjonka Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Kommer jo litt an på hvor gammelt barnet er... I barnehagen skal det til en hver tid ligge et fullt skift med klær, fra innerst til ytterst, altså undertøy, strømpebukse, sokker, bukse og genser. Barnet trenger en form for innesko eller tøfler. Mine barn bruker gjerne sandaler, da det ikke blir så klamt. Til utebruk trenger barnet en god parkdress, uforet til høst og vår, foret til vinteren. Ulltøy (bukse og genser) eller fleece til å ha under dressen. Skjerf eller hals (i noen barnehager er ikke skjerf tillatt), lue og votter. Skikkelig regntøy er et must på høsten. Sko til alle slags vær, dvs joggesko eller tilsvarende, støvler, cherrox og vintersko. Bruker barnet ditt bleier så må du sende med en pakke i rett størrelse. Hos oss har de nektet tøybleier og Up&Go. Noen barnehager krever at du sender med kluter eller våtservietter også. Angående barnehagesekk så sto det en test i siste nummer av bladet Foreldre og Barn. Jeg har ikke lagt så stor vekt på bærekomfort og slikt på barnehagesekken, de går aldri med den på ryggen likevel. Det er jeg som bærer den (i hånda) inn og ut fra barnehagen. De trenger selvsagt matboks, det glemte jeg å nevne.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Og om barnet ditt fremdeles bruker bleie, så er det lurt å ha en tube med zink salve stående i bhg. Husk å skriv navnet til barnet på det. For mange bhg liker ikke å bruke samme tube til alle barna, og vil helst at hver barn skal ha med sin egen tube....Slik var det hvertfall i bhg vår. Om vinteren er det fint å ha kuldekrem stående i bhg også. Og jeg ville anbefalt en god sekk. For dem går mye på tur i bhg, og da må barna ha på seg sekkene sine. Men det er også spørs hvor gamle de er. Om du inversterer i en god sekk nå, så trenger du ikke å kjøpe en ny en f.eks til neste år hvis dem går mye mer på tur.l Ellers så er det bare å spørre personalet om det er noe du lurer på. Lykke til med første dag i bhg.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Skiftetøy i hyllen: Body/truse+trøye Bukse Genser Tshirt Shorts Sokker på vinterhalvåret bruker barna mine bare ull trøye+longs, og har bare ekstra sett av dett i hyllen, samt tynne ullblandings sokker(ren ull gjør føttene kalde i goretex sko) Trenger og Ull/fleece sett til å ha under regntøy/dress for å regulere etter ute temp. Og tykke ullstrømper til å ha i støvlene. Matboks hvis barnehagen ikke serverer alle måltidene. Evnt barnehage sekk. Jeg har enda ikke fått brukt den, for er ikke plass til skittent regntøy reller støvler oppi der uansett, og ungene mine er for små til at de har med egen tursekk da de er på tur. Kjøp heller en av disse tøffe gjenbruks posene, de rommer mye tøy:) Hvis barnet sover ute: Tynn ull lue+vanter+tykke ullsokker Ull eller fleecedress/bukse+genser Yttertøy: Vind,vanntett og pustende utedress Regntøy+regn vanter+sydvest Støvler Goretex vintersko 2par tykke vanter 1par tynne ullvanter til å ha under regnvantene på kalde dager. 2 stk Lue Hals,skjerf er for klumpete. Kjøp skikkelig kvalitet med en gang, så er ungen god og tørr og varm, er lett å kle på, og kan bevege seg i en lett og ledig dress! Merk ALT tøyet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå