Northernlights Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 I bibelen snakkes det om ei dame som var tjeneren til Sara, kona til Abraham. Hun het Hagar, og siden Sara ikke kunne få barn, ba hun Abraham ligge med Hagar for å skaffe tilveie et barn på den måten. Vel, Hagar og Abraham lå sammen, og gravid ble hun. Men da angret Sara, når hun så at hun var svanger og alt... Hun ønsket ikke å ha Hagar der lengre, og jaget henne ut i ørkenen. Der var Hagar, helt alene med seg selv og barnet i magen. Fortvilet og alene.Da kom en engel fra Gud til henne. Skal ikke skrive mye mer om DET her, men om noe jeg neppe tror er en tilfeldighet. Selv om sikkert mange mener det, så tror ikke jeg det er det. Les videre: ;o) Jeg har nemlig i noen uker nå følt meg som en Hagar...jaget ut i ørkenen, av den man skulle tro man kunne stole på, og få støtte av. Akkurat sånn har jeg følt det, og i går snakket jeg med ei venninne på telefonen om at jeg føler meg som "en Hagar", og alt jeg stoler på nå er Guds veiledning, for jeg aner ikke svaret på det som ligger foran. Jeg greier ikke å bestemme meg for hva jeg skal gjøre, eller hvor jeg skal gå..så jeg ber og ber, og leser en del. Filosoferer, mediterer litt og tenker MYE. Jeg tok fram et hefte fra kirka mi i dag, der det står avsnitt for hver dato. Dagen i dag kan du lese her: http://www.upperroom.org/devotional/ Kopierer og limer inn hele greia her, i tilfelle det blir borte etter dagens dato. Saturday, August 09, 2008 Called by Name Read Genesis 16:6-16 The angel of the Lord said, "Hagar, servant of Sarai, where have you come from, and where are you going?" -Genesis 16:8 (NIV) I stood in the airport walkway as people rushed past. A young teenager traveling alone, I had missed my connecting flight. I had no idea how to continue my journey. Bewildered and frightened, I felt completely helpless. Tears cascaded down my cheeks. Suddenly someone called out: "Marion! Where are you headed?" I turned to see a family friend, en route to her connecting flight. With ease, she guided me to the service desk where I received an alternate flight to reach my destination. Forty-five years later, I still recall the surprise of hearing my name in that airport. Someone knew me! Someone was there to help me. I imagine Hagar also felt alone and bewildered on the desert road. What a surprise to hear someone calling her name! Someone knew her. Someone knew how to guide her. That "someone" was the living, all-seeing God who sent an angel to help her. Hagar followed God's direction and became the mother of Ishmael. Sometimes we too may feel lost in perplexity and fear, not knowing what to do. But as we pray and meditate on God's word, we'll come to see that God truly knows us by name (see Isa. 43:1) and offers "grace to help us in our time of need" (Heb. 4:16). Marion Speicher Brown (South Carolina, U.S.A.) Prayer Watchful God, thank you that we are always in your care. Amen. Thought for the Day God calls us by name and offers guidance and help. Prayer Focus Someone feeling lost today Jeg ble helt rar over den "personlige" effekten dette fikk på meg. Det står forsvinnende lite om Hagar i bibelen. Og akkurat nå når jeg tenkte på at jeg føler meg som hun må ha gjort, så er det dagens tekst. Jeg tror ikke det var tilfeldig =o) Jeg er fremdeles "lost"...men jeg vender meg mot lyset jeg tror er der ute et sted. Og venter tålmodig på svaret som er for akkurat meg. Det er en vanskelig vei jeg går på. Kronglete og vanskelig. Men ingen har vel blitt lovet at alt skal være så lett...
Expat Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Det er mye god vilje i verden. Sender en bøtte med det din vei. Klemmer...
Northernlights Skrevet 9. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2008 Takk for klemmer =o) Står med begge beina til knes i gjørme. Føles det som...så jeg trenger ei sterk arm til å trekke meg opp, så jeg kan ta neste skritt.
Expat Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Her, ta brannmanntak. Jeg er veldig sterk i armene
Dunder Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Kjenner ikke hele din sak, men når jeg leser tenker jeg at det ikke går an å vente på et "tegn" eller et "signal" på hva man skal gjøre. Dette gjlder vel uansett om man er religiøs eller ikke. Du må ta kontroll over ditt eget liv og HANDLE. Tror neppe det lyset du venter på kommer rekende på ei fjøl, du må neste reise deg å skru på lyset sjøl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå