Gå til innhold

Grøt om kvelden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenter som gir grøt til sine lille!Hvor mye gir dere og når dere gir grøt før leggetid?Min er 5 mnd,startet med grøt par dager siden for å få ham å sove i hele natt,lagger en god dose(som står på pakka) men han spiser ikke så mye og det hjelper ikke siden han våkner så ofte om natta.Kanskje jeg gjør noe feil?Eller gir feil grøt?Hva anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert, for jeg har også nettopp begynt (jenta mi er 5,5mnd). Men jeg har lest at man ikke skal forvente at de er oppe i et helt måltid på lang tid. Mange trenger tid til å venne seg til:

-ny måte å spise på

-ny smak

-ny tekstur

ikke så enkelt for de små. Og så er det vel slik at noen elsker å spise på denne måten,mens andre ikke gjør det. Modenhet spiller nok også inn. Det kan hende din er klar for det om en uke eller tre??

Jeg bor i usa, og her anbefales KUN risgrøt til babyer under 6 mnd. (men samme som i norge at fullamming anbefales til 6 mnd). Nøytral smak og minst allergifremkallende.

Et tips er å blande med mm eller mme slik at smaken blir litt lik det babyen er vant til. Fikk et tips fra barnelegen her om å blande med litt eplejuice/vann. c-vit i juice gjør at jernet blir tatt opp bedre fra grøten,og smaken blir litt bedre (som å blande med frukt, men de anbefaler ikke å begynne med frukt før 6mnd her).

Skrevet

Gi ham litt tid, han må selv få regulere hvor mye han vil ha. Når det kommer til grøt sies det at bare halvparten sover bedre etter innføring av fast føde. Så det er ikke fordi du gjør noe galt. Bare vent og se, etterhvert vil nok poden din også sove bedre om natta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...