Gå til innhold

Trenger litt hjelp til barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 1,5 år skal snart begynne i barnehage.

Men så kom jeg til å tenke på at da er det også en del ting vi trenger.

Hva trenger en 1,5 åring i barnehagen? Har regndress, men må kjøpe en vinterdress event. helårsdress eller lignende. Vinterdress er jo for varmt på høsten så hva bør jeg velge til høsten utenom vanlig regndress.

Hvilke klær er mest bruksvennlig/praktisk, samt behagelig i barnehage etc etc? Hvor mye trenger man å ha liggende fast i barnehagen?

Gode joggesko er et must nå (det har hun), og til høsten/vinteren får vi kjøpe vintersko eventuelt også noen andre sko til høsten.

Uff, dette høres sikkert helt rart ut. Vi har klær til jenta, men det er jo så mye ute på markedet og i alle butikker sier de at man må ha det og det og det i barnehage. Blir helt forvirret jeg.

Tar imot alle gode tips jeg kan få angående klær/utstyr/merker.

Tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen tips?

Skrevet

det du trenger it bhg.start og ut over høsten er regntøy, dress anbefaler uten for og heller ulltøy eller flees under. gode innesko f.eks sandalene fra sommeren. ha et helt skift liggene i bhg. anbefaler georgs vintersko ikke sherrox de er alt for tunge for små barn.

Skrevet

Hei igjen, glemte å si at joggebukser og bomulsgensere er veldig behagelig i bhg. husk ikke send med ting som du ikke vil ha flekker på det er mye aktiviteter med maling etc. som noen ganger ikke går av igjen blillige klær fra hennes og maurits i ypperlige plagg.

Skrevet

Ull, ull, ull.

Ullbody (vi liker best de fra Cubus, av merket Peanuts)

Ullstrømpebukse (f.eks fra Joha, de som ikke klør)

Ullsokker (f.eks. Joha)

Ullbukse (ribbestrikket, fra Nøstebarn er fjorårets desidert beste kjøp - genialt å ha under regndressen når det fortsatt er for varmt med vinterdress)

Ullgenser (også ribbestrikket, fra Nøstebarn)

Ullhette/ -lue (vi har brukt en slik tynn en, fra Nøstebarn, kjempeprktisk under hetta på vinterdressen)

Vind- og vanntett lue (fram til en bruker vinterdress med hette)

Vind- og vanntette votter (som går nesten helt opp til albuen) fra Reima

Vind- og vanntett vinterdress (Reima sine er flotte, men vi har også god erfaring fra Polarn o' Pyret sine)

Gummistøvler

Gore-Tex vinterstøvler (fra Ecco, evt. Viking)

Følg med i Foreldre & Barn, de pleier å ha test på ulike dresser og fottøy litt utpå høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...