Gå til innhold

Hvor gammel bør barnet være når man skifter fra flasketut 1 til 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står tallene 1 og 2 på tuten av tåteflaska. Det er vel at det kommer mer ut av gangen i nr 2. Hvor gammel bør barnet være før man går over fra 1 til 2?

Skrevet

Lurer på om det kanskje er litt forskjellig fra merke til merke?

Vi bruker Dr.Browns, og byttet vel til nr 2 da hun var 4 mnd..

Merket hun ble utålmodig under måltidet, vred hodet ofte til siden.

Nå er hun snart 7 mnd, og vi må snart tenke på smokk nr 3..

Skrevet

Betyr ikke de tallene at det er 1 hull og 2 hull i smokken da? Vi brukte hvertfall 1 hull ganske lenge til lillemor for hun supte i seg så ille med luft. Byttet vel rundt 3-4 mnd tenker jeg.

Skrevet

Jeg bruker Avent 1 enda. (Strax 7 mnd) Men hun sluker melka så fort at hun bare gulper det opp igjen med engang, når det er flere hull..

Skrevet

Lillegutten min bruker Avent og jeg skiftet fra 1 til 2 rett etter han hadde fylt 2 mnd. Det var litt skummelt i begynnelsen og jeg skiftet litt mellom 1 og 2 for han fikk jo en del mer i seg og harket litt, men etter en liten stund var det bare å kaste 1-tuttene for da ville han ikke ha dem mer. Han har nettopp fylt 3 mnd og jeg har allerede kjøpt noen 3-tutter som han skal få teste seg på. Merker at melka kommer veldig fort og mye så han er ikke helt komfortabel med den. Spiser litt mye og blir litt gulp. Haha. Fint hvis de bør gå opp i vekt!

Jeg er av den formening at man ikke skal holde ungene tilbake. Jeg hadde dårlig utdrivningsrefleks da jeg ammet og gutten min er derfor veldig vant til å suge hardt. Jeg prøver derfor å lære han nå at han ikke trenger å jobbe så hardt for å bli mett :-)

Skrevet

På avent smokkene står det på utsiden hvilke mnd de passer til. 1 var fra fødsel, 2 fra 1 mnd, 3 fra 3 mnd og 4 fra 6 mnd. Vi byttet til 2 da han var 1 mnd. det funket super bra. Nå tenker jeg å bytte til 3 om ett par uker. Da nærmer han seg 3 mnd. Merker han suger hardt for å få melken fort i seg. Tror man bare må prøve seg fram med sitt barn jeg. 2 funker for oss foreløbig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...