Gå til innhold

dere som delammer.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en sønn på tre mnd. har alltid hatt kjempelite melk, å måtte begynne med tillegg allerede på barsel. har ammet og ammet, pumpet og pumpet, gitt så lite tillegg som mulig for å amme ofte, men har ikke klart å opp produksjonen, så nå delammer jeg, å ser at det er veldig verdifullt det også. frem til mini var 6 uker, kunne han die i flere timer om jeg ikke stoppet han. fra ca 6 uker, diet han kun til det var tomt for melk å ikke mer. jeg har ca 40 ml. tror jeg, så han er jo ferdid med begge bryst på 3-4 min kasnkej;-) Vi begynte med hjelpebryst da han var 6 uker, å han har vært superfornøyd med det. det har altid gått greit å amme, så gi fra hjelpebrystet, men plutselig for noen dager siden vil han ikke ammes så mye lenger. han gidder ikke vente på melka skal komme, jeg bruker nesesprayen,å får til å amme han nå 5, maks 6 ganger i døgnet, mot tidligere 8+ i døgnet. det jeg lurer på er....

i dag har jeg ammet 5 ganger, fra 5.50 og til nå, før leggetid ville han ikke ammes, å jeg måtte gi hjelpebrystet direkte før han hadde tømt mine bryst liksom. Jeg tror han får en del av min melk alikevel underveis, men er ikke sikker. han har nå lagt seg for natten, kl, 21. bør jeg da vekke han å tilby bryst en gang før jeg legger meg, eller bare la han sove? jeg pumper meg morgen og kveld, rett før jeg legger meg. minst 90 min per dag, fordelt på begge brystene, dien jeg har dobbel pumpe. hvordan gjør dere dette? lurer på hvor få ganger han kan die i døgnet før produksjonen vil gå ennå mere ned, og hvor mange timer det kan gå imelom hver amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...