Gå til innhold

Hvilken bæresele anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er trett av å ha armene opptatt så mye på dagene fordi lillejenta vil holdes og nekter å legges ned på et teppe eller i vogna/vogga. Hun er 17 dager gammel. Derfor vil jeg nå anskaffe meg en bæresele, som kan brukes allerede fra hun er så liten som nå. Noen tips?

Jeg tenkte på Baby Björn, men har hørt at fysioterapeuter anbefaler maks en halvtime i en slik sele om gangen, fordi hoftene til barnet blir så belastet (eller noe i den duren?).

Hvilken bæresele vil dere anbefale meg? Helst en som ikke er noe stress å ta på. Jeg har nemlig en Moby Wrap, men synes all denne knytinga er temmelig stress, i hvertfall hvis jeg skal ha den med meg på kjøpesenter el.l. Men det viktigste er at jenta vår ikke får noen belastningskader ved å sitte i selen. Og at hun kommer til å trives i den. :-) Tips tas imot med takk, i tillegg til hvor de evet. selges.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har kun prøvd babyhawk mei tai (i tillegg til BB). mei taien er kjempe kjekk og jeg har ennå ikke hatt problemer med knytinga.

babyhawk.com

lotusbarn.no

Skrevet

Jeg har også mei tai, brukt den masse!! Leah elsker å sitte i den, og jeg kan bære i timesvis uten problemer. Har også en formsydd bæresele, som pappaen bruker flittig. Han er ikke ingen fan av denne knytinga heller.

Jeg har fått begge deler sydd av gode venninner, så kan ikke hjelpe deg med butikker. Men råder deg til å gå inn på forumet på tettinntil.no, der er det mange hyggelige bærere som hjelper deg!

Skrevet

Hotsling synes jeg er kjempe fin å bruke hjemme.

Bare å tre over hodet og sette babyen oppi. Ingen knyting. Kan brukes fra nyfødt og opp til 17 kg. Kan amme med den også.

Kjøpte min på www.dotedot.com (litt over 300,-).

Selges også hos lotusbarn.no.

Ellers bør du ta en titt på www.tettinntil.no.

Lykke til! :)

Skrevet

Samme erfaring her. Bruker nå mei tai babyhawk, har tidligere prøvd baby bjørn. Mei tai er mye mer behagelig for meg å bære i, belastningen på skuldrene blir mindre, samt at det føles som lillegutt sitter mye bedre i den. Greit å knyte på seg etter ikke altfor mye trening. Henger ikke så rett ned som i BB. Kan kjøpes på lotusbarn.no eller på lotusbarn sin butikk i Bergen. Koster 750,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...