Oi ..! Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 1 t 20 min tok det denne gangen. Etter at sønnen vår på halvannet begynte i barnehagen igjen på mandag denne uka (har vært borte derfra i fem uker), har han brått blitt helt krakilsk når han skal legge seg! Han, som har sovnet i egen seng på 1-2-3 siden han ble født, og som har sovet fra kl 19 til kl 06 hver eneste natt de siste tre-fire mnd! Jeg har kjørt en slik skrike-kur én gang før, og da holdt han på i tre kvarter første kvelden og bare 20 min neste kveld. Etter det sov han hele natten. Helt fram til nå, altså. Den første dagen i bhg igjen gikk leveringen helt greit. Tirsdag skjønte han hva som var i ferd med å skje ("jaha, så det var ikke bare i går, men dette her skal skje *hver* dag, nå?), så da gråt han veldig. De tre siste dagene var han helt krakilsk ved levering. Og det er altså samtidig at han har begynt å klamre seg til mamma når han skal legge seg. Flere med tilsvarende erfaringer? Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Jepp, akkurat det samme her, bare at jenta (13 mnd) har hatt sin aller første barnehageuke. Blitt helt enormt mammadalt og brukte halvannen time (!) på legging i går, full krise, sto i senga og hylte mamaaaaaaaaaaaaaa, ville at jeg skulle ta henne opp. Pappan måtte ta det hele. Hun har blitt helt enormt mammadalt ellers også, henger på meg som en klegg hele dagen og hyler hvis jeg går ut av rommet. Men i dag har hun vært sammen med pappaen sin hele dagen, og i kveld gikk leggingen kjempefint, minimalt med gråt. Sikkert en helt normal reaksjon på barnehagestart - men veldig slitsomt! Er vel ikke så mye å gjøre. Vi prøver altså å la pappaen gjøre mer, men det er jo ikke så lett å få til alltid.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Jeg ville begynt med å gi han mer trygghet og kos rundt leggingen. Være der til han sovner, omså bare stryke han på hodet og holde i handa og prøve å berolige han. gutten vår er ikke så glad i bhg etter ferier e.l og det løser vi med å kose masse når han er hjemme, bære på ryggen når vi lager middag osv, og være tilstede når han skal sove. Lar han aldri ligge å skrike aleine.. Utryggheten ved levering i bhg bruker kun å vare i 1-2 dager etter ferier.
Oi ..! Skrevet 9. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2008 Tusen takk til begge dere anonyme Han hadde en slik periode i vinter også, da han begynte i bhg. Da sto vi ved sengen hans helt til han sovnet (det tok vanligvis ikke mer enn en 5-10 minutter). Det gikk jo over, det også. OK, da tror jeg jammen jeg skal finne på noe uten mann og barn i morgen, så kan far og sønn få litt kvalitetstid sammen - uten mamma. Tusen takk for at dere delte erfaringene deres med meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå