Trine_80 Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Jeg har gitt mini smaksprøve på grøt i 14 dager nå, og nå når han er 5,5mnd gammel, tror jeg han er klar for litt større porsjoner. Dere som gir mm, fortsetter dere å håndmelke/pumpe dere til store grøtporsjoner, eller gir dere grøt blandet med mme eller grøtblanding som inneholder melk og dere tilsetter kun vann?? Jeg har håndmelket til nå, og det begynner å bli tungt i hånda nå når jeg skal øke porsjonene... Og til dere som vet: Når bruke Nan 2? Bør denne brukes til grøt hvis det blir aktuelt å blande med mme av og til? Har aldri helt satt meg inn i disse erstatningsgreiene for mini har aldri tatt flaske.
Hannah81 Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Ja, pumper til grøt fordi mini ikke tåler erstatning. Bruker ca 1 dl melk og ett beger fruktmos som søtningsmiddel i risgrøten fra Holle. Smaker kjempegodt! Litt pes, men går egentlig ganske kjapt med nesespray (Syntocinon). Hvis barnet ditt tåler erstatning kan du bare blande med NAN, det er jo mye lettere, evt bruke en av grøtene som skal tilsettes vann (men som kan inneholde spor av melk).
mars-2008 Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 hei. jeg drev og pumpet mm og frøs ned i riktige porsjoner til smaksprøver. Vart drittlei av dette. så jeg kjøpte en grøt som jeg kan blande med vann. like greitt det:) jeg ammer i tillegg
Jewel m/jente får gutt Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Jeg har pumpet til grøten frem til nå. Har maisgrøt til to porsjoner igjen, og etter det blir det grøt med vann fremover. Er lei av og pumpe hver dag. Og vil ikke begynne med erstatning hvis jeg ikke må.
♥Tullerusk♥ Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Har kjøpt sånn ferdig laget nan1 (har så vidt godt over til nan2 nå)... Gidder ikke å pumpe meg for så lite...Hun får melk etter grøten... Altså tar ca halve pk (100 ml) i en liten flaske. Varmer opp i microen. tar så to store ss med grøtpulver og blander i...Har igjen ca 30-10 ml med mme og gir dette under måltidet...Etterpå får hun kose seg ved puppen hvis hun ikke er helt mett...
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Pumpet ganske lenge. MM inneholder enzymer som hjelper til med fordøyelsen, det gjør ikke MME. Tenkte dermed så at jeg fikk ta styret med pumpingen for at magen til babisen skulle få det litt lettere. Las også her inne om en baby som hadde fått en allergisk reaksjon på MME, fikk litt hetta da ja, så det hjalp på motivasjonen for å fortsette pumpinga. Når poden begynte med 6 mnd grøt begynte vi litt forsiktig, men han så ut til å tåle den bra og da var det bare å kjøre på med full porsjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå