Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Himmel, hvordan ordner man en tett do?? MED innhold! Herregud, hva skal jeg gjøre? Har ikke anledning til å dra til butikken for å kjøpe noe vidundermiddel, så hva i himmelens navn kan jeg gjøre? Det fyller seg bare opp med vann og vil ikke ned dit det skal. Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 oisann.. har ikke opplevd det før, men kansje det hjelper å bare vente litt å se om vannet synker...? Ikke trekk i snoren flere ganger iallefall!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 har du mulighet til å få en hageslange inn på badet? så putter du den så langt nedi do som muligt å sett på full trykk..
ape Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 to forslag: 1 . Fyll en 10 liters bøtte med vann og hell den raskt ned i do. Kan løse opp hvis noe har satt seg fast. 2: Ring en taxi å få dem til å ta med avløpsåpner fra butikken;)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 fikk du det til? stemmer for den som sa noe om vannslangen. har gjort det med den før og den ble fikset!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Ta dokosten å rør der nede. Litt ekkelt, men det hjalp meg en gang det var tett og dopapiret var årsaken.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Pleier å hjelpe å ta dobørsten å "pumpe" nedi do, altså dytte hardt nedi gjentatte ganger, då får du dyttet det som tetter litt videre og da renner det ofte fort unna.
Gerd-Johan Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Nei nå må dere slutte. Den eneste måten er å prøve å fiske opp med dokosten, eller ta hansker på å ta det ut rett og slett. Putt det i en pose. Drittarbeid, men det er bedre enn at du tetter den enda mer, slik at det ender med dritt og møkk over hele gulvet og en rørlegger som må kose seg oppi bæsjen deres Har jeg vært der skulle jeg hjulpet deg. Har en mann som tetter doen titt og ofte,så jeg har god erfaring
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 Når du får doen til å virke igjen, råder jeg dere til å trekke ned flere ganger underveis hvis du bruker mye dopapir. Ellers har du det snart gående igjen! Har du fått det til, nå?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #10 Skrevet 9. august 2008 Må DU fikse det, når mannen din tetter doen?! Det hadde jeg nekta.. En sånn drittjobb, bokstavlig talt, hadde han fått tatt selv!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #12 Skrevet 9. august 2008 Det sier han jo bare sånn at han skal slippe å fikse det selv..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #13 Skrevet 9. august 2008 Hehe, takk for god respons! Problemet løste seg selv, bokstavelig talt. Det var det jeg håpet på. Vannet sank nemlig etter omtrent et kvarter, så jeg satset i første omgang på at alt det organiske avfallet (som det jo er) ville gå i oppløsning. Men fysj så ekkelt! Trodde ikke jeg brukte unormalt mye dopapir, men jeg hadde ikke vært på do på en stund, mulig det var det som var årsaken. (Unødvendig å opplyse om det, kanskje.. Men takk for gode råd, jeg var rimelig desperat! Hilsen lettet HI:))
Gerd-Johan Skrevet 9. august 2008 #14 Skrevet 9. august 2008 Godt mulig, men greit for meg. Sålenge han tjener så mye penger som han gjør kan jeg godt ta do-dritten. høhø. Nei har tørket en del drit,spy og urin da jeg var yngre, for å si det sånn. Hjemmesykepleien er en drittjobb! Aldri mer, men har senket min toleransegrense:P
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #15 Skrevet 9. august 2008 Det var godt problemet løste seg, men jeg ville ha spylt fleire gonger ned før neste dobesøk, så du ikke risikerer å tette lengre ned i rørene. Det er enda kjedeligere når kloaken renner opp i avløpet i kjelleren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå