Gå til innhold

Softbag eller hardbag? (Teutonia)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har Mistral med softbag og det har fungert kjempefint, veldig fornøyd. Veldig fint at man kan bruke den som pose, nå bruker jeg hele bagen, men uten bunn og bærehåndtak. Da kan tulla på 7 mnd sitte litt oppe av og til, men allikevel ha det lunt og fint.

Men.... tror kanskje jeg hadde valgt Fashionbagen nå, for jeg synes den er så fin. Spørsmålet er om dere trenger en lett bag pga bæring opp trapper osv.. da ville jeg ha valgt sofbagen. Men hvis ikke ville jeg ha gått for Fashionbagen.

Behøver ikke tenkte på trapper, da jeg bor i 2.etage (selv om jeg har svake muskler burde jeg klare såpass :P) Men har hørt softbag er praktisk likevel.

Er mykbaggen stor nok for vinterpose? (Regner med hardbaggen er like stor eller større) Nå er jo babyen minst midt på vintern, så vi har kanskje en fordel der.

Annonse

Jeg har softbagen og har vært veldig fornøyd. Baby født i sept i fjor så i begynnelsen brukte jeg lammeskinn og dundyne med det polstrede "lokket" på softbagen. Det var lunt og godt. Når det ble kaldere hadde jeg voksipose og da tok jeg av den bakerste kanten på bagen inni slik at bunnen og bagen fremme ble igjen. Det er en glidelås der. Da ble det mer romslig bak i vogna. Dette fungerte kjempefint og jeg brukte softbagen helt til jeg følte han hadde vokst inn i sportsvogndelen. Han holdt seg god og varm hele vinteren. Når han begynnte å sitte litt tok jeg bare ut bunnplate så kunne jeg sette opp ryggen med bagen i. Det kan man jo ikke med en hardbag. Vogna virker liten og nett med softbag synes jeg. Har mistral. Nå har jeg kjøpt meg en dunpose med lammeskinn i bunnen og den ruver ikke så mye som voksien så jeg tror nok du vil få plass til en dunpose i softbagen uten å gjøre de "inngrepene" også. Lykke til med valget.

Jeg skal også ha en desemberbaby, og jeg har valgt vario plus(hard) baggen.. den er nesten dobbelt så høye kanter som softbaggen( som bare er ca 15 cm høy) Føler den blir mer beskyttende mot vær og vind, pluss at jeg kan ha dyne på til våren og sommeren.

Jeg valgt den for å ha plass til pose oppi, da jeg har pose som kan passe til sportsdelen når den tid kommer også.

jeg har hatt mistral til frøkna.. Når hun ble stor nok til å sitte, tok jeg ut plata i bunnen av baggen og gjorde den om til pose.. Varmer godt. Trengte ikke noe annet enn det. Hun var aldri kald.

Så blir nok softbag denne gangen å

Hei! jeg har også Mistral S, babyen kommer ikke før to uker, så har ikke fått brukt den så mye ennå:) Jeg kjøpte vogna på tilbud, og da fulgte softbag med. Siden jeg fikk den billigere, bestilte jeg en fashionbag fra kidsroom, der koster den 120 euro (Måtte betale moms i norge, men det ble uansett billigere enn 1900 som fashionbagen koster på Reflex. Kjøpte også med adaptor til maxicosi som passer til Mistral S der, så nå er jeg veldig fornøyd, og tenker å bruke den stilige fashionbagen, -som er veldig lett å feste av og på vognen, til gutten blir for stor, og så kan jeg bruke softbagen som vognpose til sportsdelen. Fashionbagen føles så trygg og lun, og jeg kommer til å føle meg mye tryggere når jeg bærer babyen i den. Så nå har jeg masse muligheter uten å ha betalt mer enn vanlig vognpris for hele "pakka".

NB- det er andre fester på fashionbag som brukes til Mistral S enn den som brukes til Spirit, Fun, Lambda, osv, så pass på slik at du får rett type om du bestiller fra utlandet. Veldig greit å slippe å klikke inn bøylene på bagen når du løfter den av vognen, slik man må på Spirit og de vognene.

Fashionbag er 77 x 35

Softbag er 80 x 31

Så spørs det om lengden eller bredden er viktigst ;)

Takk for svar alle sammen. Helte i utgangspunktet mot softbag da det virker så praktisk, men nå tror jeg jeg har ombestemt meg og vil ha en fashionbag som duo-bag. De var veldig tøffe, ihvertfall på Spirit'en..

Maya_1: Min erfaring er at bredden på bagen er vel så viktig som lengden. Babyer vokser oftere ut av bagen i bredden enn på lengden.

Jeg brukte en litt kort dunpose i min softbag og hadde ikke noe problem med plass til det. Kunne muligens fått plass til en skinnpose, men syntes det ble i trangeste laget. En dunpose er myk og føyelig.

Annonse

VARIOPLUS:

VarioPlus fra teutonia er en bærebag med fast ramme og vognpose av høy kvalitet til sportsvognsetet. Det innvendige trekket kan vaskes. Kvalitetsmadrassen Alvi-Klima-Max følger med.VarioPlus bærebag kan leveres til alle sitteinnsatsene og vognbagene.

FASHIONBAGEN:

Den sporty og svært romslige vognbagen har en fast utvendig ramme og kan festes direkte på understellet. Du velger selv farge på den lune og gode veluren, som dessuten kan vaskes separat.

Madrassen Alvi-Klima-Max og vindtrekk følger med.

Fashion vognbag kan leveres til alle Fashionfargene.

Dette er klippet fra nettsiden. Gå inn på Mistral og så "harde og myke bærebager" på høyresiden der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...