Gå til innhold

6mnd, hva slags middagsglass begynner man med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er litt over 6mnd nå.Hun har hittill kun fått hirsegrøt 1-2 ganger daglig(den om kvelden lager jeg veldig tynn som velling) Og så får hun banan/jordbær pure ved siden av.

det står jo masse rart i hyllene til babyer for 6mnd. men hva skal man velge,hva er best å starte med?

Noen som har noen forslag, eller hva gir dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir vel anbefalt å begynne med enkle smaker, så ville kanskje forsøkt 4-mnd glassene først og se hvordan det går? Evt koke frukt og lage pure selv, eller koke grønnsaker til en pure.

Thi-hi, det er bare 7 mnd siden jeg gikk gjennom dette selv, og allerede har jeg glemt så sinnsykt mye om hvordan det var.. helt rart.

Skrevet

Jeg kjøpte et av hvert glass fra HIPP og alle går rett ned! Barna er vel forskjellige der å, noen er kresne, andre ikke...bare å prøve seg frem!

Skrevet

Snuppa liker hipp best, nestle på 2.plass og småfolk er ikke noe vi kan tilby engang! Hippen er finere most.....

Skrevet

Jeg har enda ikke prøvd Hipp, men bruker "Bestemors lapskaus" eller "kylling og pasta" fra Nestle. Hun virker ikke så begeistra lenger, så kanskje jeg skal prøve Hipp på mandag? :)

Skrevet

Her går alt rett ned! :)

Minus 4 mnd glasset med potet og gulrot. Da brekker hun seg..

Skrevet

koke feks gulrot, kålrot, potet eller blande to av disse i puré form. Avocado + banan er godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...