trillemamma Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Her i huset holder vi på å bli sprø av søvnmangel. Lille nurket nekter å sovne alene. Det går til en viss grad fint på dagtid, da har vi henne i armkroken frem til hun har sovnet, men hun er nesten verre etter nattmåltidet sitt. Hun er lett våken i en time etter å ha spist. I natt ga jeg opp etter 50 min. Da lå jeg meg inn på sofaen, også sov vi sammen der. Da sluttet hun endelig å grine, siden hun da fikk ligge sammen med mamma. Hvordan gjør dere det? Jeg er fristet til å teste Hysj-metoden, for å lære henne å sove, men den skal ikke brukes før babyen er 8 uker. Jenten vår er såvidt passert 2 uker, så det er jo lenge til ennå.
yasmina Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Her er mini 5 dager og han sover paa brystet mitt om natten, da sover vi godt begge to. Legger jeg han ned saa vaakner han i lopet av 2 min....
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Sånn var det her også. Ga seg gradvis etter 3-4 uker. Tror du bare må smøre deg med tålmodighet.. Vesla mi var våken fra 23-03.30 i strekk når hun var så liten. Holdt på å bli gal, men så plutselig fikk jeg lagt henne litt etter litt tidligere..
trillemamma Skrevet 9. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2008 Ja, huff. Godt å høre at det går seg til etter hvert. :-)
anette&tutta mari :) Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 jenta mi er litt over 2 uker og har vært sånn hele tiden. har for det meste sittet med henne på fanget siden vi kom hjem fra sykehuset nå. hun sovner så godt i armkroken eller brystet mitt.. jeg lister meg saaakte bort til vugga eller senga og legger henne rolig ned.. så går det 5 min så våkner hun og gråter.. gir seg ikke før jeg tar henne opp igjen. men, det blir sikkert bedre etterhvert. om natta derimot sovner hun gjerne "alene" (hun ligger mellom oss i senga og sovner der uten at hun trenger å ligge inntil meg).
Lissi99 Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Legg et tykt teppe under henne før hun sovner. Når du legger henne fra deg merker hun ikke temperatur forandringen. Det funket her På natten ammet jeg gutten min på lamme skinnet, når han var ferdig så bare dro jeg det unna, slik at han ikke skulle våkne. Lykke til
Gjest Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Så små babyer trenger mye nærhet, tenk den store overgangen fra din mage til den store verden. Jeg ville valgt samsoving og gitt mye nærhet. Viktig at ikke både mamma og pappa er våkne samtidig om natten - ta heller skift, evt. At en sover litt på sofaen eller gjesterommet. Hysjmetode ville jeg ikke en gang tenkt på så tidlig.
Bobine Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 Jenta vår ville heller ikke sove , våkna med en gang hun ble lagt ned. Det var kjempestor forskjell på hvor lenge hun sov på sykehuset og etter vi kom hjem. Det var rett og slett en kamp for å få henne til å sove i det hele tatt hjemme. Det utvikla seg til kolikk hos oss :-( Heldigvis var det snill kolikk, i den forstand at den forsvant nesten helt da jeg la om kostholdet mitt. (spiste suuuperkjedelig mat en god stund, ingen kål, salater, løk, belgfrukter, purre, paprika, melk/melkeprodukter eller sitrusfrukter/juice, forsiktig med ting med mye sukker i. og bare reint kjøtt/fisk, ingen farseprodukter.) Etter det, ble det et helt nytt liv for oss alle, plutselig kunne hun sove 6 timer i strekk i sin egen seng om natta. Nå er hun 3,5 mnd og alt er bare fryd og gammen. Eneste gangene hun er vanskelig nå, er hvis hun ikke har fått rapa fra seg skikkelig. Jeg har også kunnet ta inn en del av de tingene jeg måtte kutte ut i kostholdet mitt igjen, men italiensk salat (kål) er fremdeles ikke det store. Idag har det vært gulping og raping i ett kjør. Det er hardt arbeid de første ukene etter fødselen. Så roer det seg ned etter hvert, men man må være dobbelt så tålmodig som man visste at man kunne være... Pass på å sove når anledningen er der for deg, uavhengig av om det er natt eller dag. Lykke til videre.
Aima Skrevet 10. august 2008 #10 Skrevet 10. august 2008 Ikke sikkert det hjelper, men jenta vår sover veldig godt i "sovepose"/ grobag. Da får hun ikke temperaturforandringer når hun plukkes opp/legges ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå