Gå til innhold

Allergipiller (Cetirizin) og alkohol....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på fest i kveld, og for å ikke bli helt kake i mårra så har jg kjøpt allergipiller. Har jo hørt at det skal hjelpe sånn at man ikke blir fyllesjuk. Det jeg da lurer på om nien av dere andre her har erfaringer med dette? Og åssn skal jeg ta dem? En pille med første øl'n og så en når jeg legger meg?

Klem:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vel egentlig ikke ta mer enn en tbl i døgnet av dem. Har aldri prøvd dem mot bakrus, men har hørt at noen tar en halv tbl med en gang, og en halv tbl før leggetid. Det er mange som blir ganske trøtte av cetirizin, blir i hvertfall jeg. Kan jo ødelegge festen litt det. Og man blir gjerne ekstra trøtt dagen derpå.

Skrevet

jeg har tatt en før jeg begynner å drikke og en før jeg legger meg :) sammen med MASSE VANN!

Skrevet

Jeg bruker cetirizin daglig pga alergi. Jeg kan kun ta en halv tablett om dagen fordi jeg blir så trøtt av den. Jeg tok en gang en på kvelden grunnet fest og en morgenen etter pga allergi og jeg kunne ha sovet resten av dygnet. Ville bare advare deg. Beste medisin er nok å få luft før du legger deg, spis mat og drikke og ikke legg deg på stigende :)

min lege sa at dobbel dose ikke øker effekten men kan gjerne gi bivirkningen.

Skrevet

Da satser jeg på det:o) en før drikke og en før sengetid og MASSE vann.

Skrevet

Jeg bruker Cetrizin hele sommeren pga. allergi, og jeg har ikke merket at jeg blir mer trøtt enn jeg er vinterhalvåret. Men når jeg tenker meg om har jeg ikke blitt fyllesyk en eneste gang mens jeg har gått på dem! Høres ut som at jeg stadig vekk tar meg en fest, gjør ikke det, men det hender jo at vi har noen venner på besøk når vi har banevakt, og da blir det jo ofte endel vin ++. Så for meg vil jeg tro at de har en anti-fyllesyk effekt, selv om jeg da "bare" tar en hver morgen og ikke mer enn det.

Skrevet

hehe. trodde det sto angrepille..

eg har tatt allergi piller før eg gikk ut. virket kjempe fint:)

tok 1 før eg gikk ut. og en når eg kom hjem! var helt fin dagen etter;) (men husk å drikk masssse vann! )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...