RTprøver Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Nå sitter jeg her og skjønner ingenting. Har akkurat begynt med prosessen å bli gravid ved hjelp av anonym donor hos Nordica. Har hatt ett mislykket forsøk, med dobbel Pergo og Ovitrelle. Og skal nå på mandag ned igjen, for forsøk nr. 2, også med dobbel Pergo og Ovirtelle. Men, var hos gynekolog i går, og der var det bare èn liten sak på 14mm.... Sist var det i det minste to på 17mm. Han snakket med Nordica, og begge parter mente at jeg skal forsøke denne gangen, bare at jeg skal ta Ovitrellen dag før inseminasjon, istedet for 2 dager før. (Noen med erfaring med dette?) Og så kom sjokk-nyheten...! Går det ikke denne gangen, så er det over på IVF!? 23 år gammel, riktignok med kraftig PCOS, men så "drastiske" tiltak? Vel vel... Skulle det bli slik, så kan vi bruke min elskedes sædceller, med TESA-IVF. Og det hadde vært fantastisk
lindynatt Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Vel hvis du har pcos og ikke reagerer på pergo, så finnes da virkelig andre metoder. Dette vitner for meg om leger som ikke gidder.. tar du metformin? Har de ikke snakket om hormonsprøyter? Jeg selv har pcos og pergo funket ikke og da brukte jeg hormonsprøyter
RTprøver Skrevet 9. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2008 Nettopp. Jeg tror ikke at de kom til denne konklusjonen fordi de ikke gidder... Håper ihvertfall ikke det Er kjempefornøyd med gynekologen min (privat klinikk, altfor dyrt, men kjempe service og kunnskap), og samme med Nordica... Men føler at de på en måte "snakket over hodet" på meg. Fikk bare med meg snakk om at det ikke var noe poeng i å "sløse" bort flere egg, og noe om cyster ved for mye unødvendig stimulering... Jeg har skrevet mail til Nordica i håp om en mer utfyllende forklaring på hvorfor Og ja, jeg har gått på 2000mg/dag glucophage i 10 år Og nei, ikke vært noe snakk om hormonsprøyter... Tenker du på Puregon da?
lindynatt Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Ja det tenkte jeg på, har selv også prøvd menopur men jeg tålte det ikke (ble deprimert) Puregon i små doser er bedre og sikrere, men man må jo ha oftere kontroll med UL for å sjekke hva som skjer. Ivf/ icsi er et operativt inngrep og burde kun da utføres etter man har prøvd under optimale betnigelser i allefall 3 ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå