Kathy+Oktoberjente Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Har tenkt å ha en gave i sykehusbagen som storesøster skal få av baby når hun kommer på besøk? Tenkte at det kan være greit med noe som aktiviserer henne mens hun er på sykehuset da jeg tror babyen kan bli uinteressant ganske fort.. (hun er 3 år). Noen gode forslag?
Gjest Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Hvis du vet hvilket kjønn babyen er, så kan du kjøpe en babydukke med samme kjønnet. Da har hun også en baby å ta seg av. Jeg har kjøpt en liten babyguttdukke til dattera mi med potte, flaske og bleie til. Da kan hun stelle "babyen" sin mens du steller babyen.
*novemberbebbis* Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Skulle til og anbefalle deg det samme som mammalisa86! Vi skal kjøpe babyguttdukke med stellebag og greier til vesla vår når nr 2 kommer!
Kathy+Oktoberjente Skrevet 9. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2008 Har vært inne på tanken, men hun har jo babydukker fra før
Turtelduen Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Er det ikke alltid stas med en ny en da? Også kan du si at den er fra babyen? Tror jeg skal kjøpe en liten ting til mine i dag. Lurer fælt selv, min lille jente skal få en dukkevogn snart, men den syns jeg hun kan få hjemme... Får få en annen liten ting på sykehuset... Men hva, hakke peil. Håper du får flere tips, så "stjeler" jeg dem...
Lurvehette Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Datteren min fikk en trillevogn da hun fikk en lillebror, 20 månter gammel. Da kunne hun trille babyen sin, og jeg "min", og det ble mange trilleturer den høsten:) Hva jeg skal kjøpe til to storesøsken nå, er ett annet problem:) Vognen fikk hun på sykehuset da:)
Trulte76 Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 tegne saker da? Mine er 6 og 9 år. og de er så glade i petshop. Så jeg kjøpte smykke og ring i petshop. de har så mange petshop figurer fra før. Så kjøpte jeg hver sin fargeleggingsbok, som også var petshop Så hva med fargeleggingsbok med blyanter/tusjer til visst hun er glad i å fargelegge da.
allegodetingertre Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Lurer på det samme selv, jeg. Tenkte å kjøpe et magnetsett med bokstaver til henne siden hun synes det er så gøy med bokstaver. Men dette er jo ikke noe som noe særlig å få på sykehuset. Mulig en dukke el er mer stas?
Lilje74 Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 Har dere som foreslår dukke noen anbefalinger ang. type dukke... Det er jo så mange å velge mellom... Vår jente på 2 har også et par babydukker fra før. Den siste ble kjøpt av bestemoren for flere måneder siden, og skulle være en gutt siden hun får en lillebror, men når du tar av klærne er den helt lik den andre med myk tøykropp i rosa stoff... Kunne kanskje vært en god idé hvis det finnes noen skikkelig fine dukker i god kvalitet, med hel kropp og bleier etc. slik som det kan se ut her... (Jeg har nesten ikke anledning til å komme meg ut i butikker fortiden... Så jeg får jo aldri sett meg rundt annet enn på nett...)
Kathy+Oktoberjente Skrevet 9. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2008 Jeg synes jo baby-born dukken er veldig fin jeg da.. den har jeg vurdert - siden du får så mye fint utstyr til den.. men den er kjønnsnøytral s¨vidt jeg vet.. husker at det fantes dukker med "snopp" da jeg var liten men jeg har vel ikke akkurat kikka etter det den siste tiden..
mooimooi Skrevet 10. august 2008 #11 Skrevet 10. august 2008 Har dere forslag til en gutt også? Har en på 4, men vet ikke hva jeg skal kjøpe som gave etter fødsel....
Gjest Skrevet 10. august 2008 #12 Skrevet 10. august 2008 Jeg var heldig og gikk rett inn i en lekebutikk og fant en babyguttedukke i "hard plast" med tiss. Det følgte med en del utstyr og den var til og med på tilbud. Dattera mi har også mange dukker fra før, men ingen guttedukker.
Lilje74 Skrevet 10. august 2008 #13 Skrevet 10. august 2008 Husker du merket (så kan jeg kikke etter den på nettet?)
Lilje74 Skrevet 10. august 2008 #14 Skrevet 10. august 2008 Kan kanskje være gøy for en gutt på 4 år å stelle en egen dukke når Pappa og mamma steller hans nye søsken også? Ellers er jo ideen om å få noe man kan holde på med på sykehuset sikkert god... Tegnesaker... Eller en liten sak som må bygges sammen kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå