Gå til innhold

Rutiner på dagtid? Baby 5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! Hvor faste rutiner har dere på dagtid for deres baby? I forholdt til spisetider, sovetider, når dere gjør ullike ting!! Jeg prøver så godt jeg kan å lage rutiner, men det er IKKE lett... veslejenta mi på 5mnd er plutselig trøtt, plutselig sulten ol...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når Jonas var 5 måneder var det begynt å bli faste rutiner på dagtid. Nå er han snart 6 og vi har samme rutiner enda.

Ammer i sengen før vi står opp rundt åtte, så 1 full porsjon grøt med vann til. Steller innimellom amming og grøt. Flaske med mme tolv, en ny flaske i tre tiden med fruktmos til. Så grøt i seks tiden, stell og flaske med mme før leggetid halv åtte.

Alt etter når han våkner så vil han sove igjen ca 2-2,5 timer etter at han våknet.

Legger seg for natten 19:30, pluss minus. Stort sett mellom 19:15 og 19:45. Sovner av seg selv etter 10-15 minutt, maks 1-2 ganger ut med smokken.

Ammer ikke om natten lenger, han var ikke interesert. Våkner han får han bare vann. Sover til 6-7 tiden, men står ikke opp før 07:30-08:00

Hvis du synes hun er plutselig trøtt og sulten, skriv ned eller husk tidspunktet hun står opp, er trøtt igjen og mer sulten. Så har hun kansje laget rutinene selv. Spørs jo litt på om du ammer eller gir flaske, når du gir flaske vet du akkurat hvor mye hun får i seg og lettere vet når neste måltid bør være.

Jeg husket bare at Jonas var våken på samme tid, og ble trøtt igjen. Så gjorde jeg det samme hver dag. Nå er det nesten som klokken at han er våken fra 2 til 2,5 timer før han vil sove litt igjen. Blir tilsammen ca 2-3 timer hvil på dagtid fordelt på 3 lurer. En på formiddagen, en midt på dagen og en på ettermiddagen. Men prøver å vekke han i fem halv seks tiden så han ikke sover for lenge så det går utover nattesøvnen.

God tid til å skrive langt svar her nå, da han våknet klokken syv idag (snudd seg 180 grader i sengen, og lå med hodet på fotdelen av sengen) og la han igjen rett over ni. Sovnet nesten med engang, gnidde seg i øynene så tydelig trøtt..

Skrevet

hei :) noah er nå 5.5 mnd og vi har igrunn ganske bra rutiner. våkner ca 6-halv 7, da er det morran. så spiser han ca en time etter han har våkner, og sovner igjen ca etter 2 timer. da kan han sove alt fra tre kvarter til to timer. så spiser han grøt når han våkner og drikker melk ca tre timer etter forrige gang. hvis han har sovet i to timer på forrige lur, så er han nå våken i nesten 4 timer og sover ca to igjen. så våkner han og får litt middag, leker og ruller og blir underholdt. så drikker han melk igjen. og ca halv seks får han grøt, så bader vi. etter det leker vi litt og koser, så drikker han melk og i halv 7-7 tiden er det natta :)

blei vel litt rotete hehe men... men.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...