Anonym bruker Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Kan dere med 2-3 åringer hjelpe meg litt? Har en superskjønn stesønn på 2,5 år, det jeg lurer på er.. Han smatter så SINNSYKT når han spiser og jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre uten å tråkke noen på tærene. Når er det vanlig å lære barn å prøve å ha munnen igjen når vi spiser?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 bare si det til han på en hyggelig måte det:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Så det er ikke fortidlig? Dette er noe dere lærer (prøver å lære he he) barna deres i denne alderen?
lego Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Har aldri hatt det problemet her i huset, men jeg TAKLER IKKE å se folk drikke mens de har mat i munn, så det har jeg sagt ifra til mini om fra ganske tidlig, "tygg opp maten før du drikker" Sikkert ikke noe problem å lære barnet til å ikke smatte nå.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Fikk plutselig en idé da jeg leste innlegget ditt... kanskje litt teit, men kan det gå an å spørre ham med overrasket stemme om det er lov å synge ved matbordet? Da lurer du ham jo (eller andre voksne) til å tro at du egentlig tror han synger/nynner og på den måten blir han kanskje bevisst på lydene han lager. Du lurer jo ikke de andre voksne - he-he - men det tar i allefall brodden av misnøyen dersom man ordlegger seg slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå