mastermind Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Noen her som merker at de går ned i vekt pga amming? Hvor gammel var babyen din da du begynte å gå ned? Gått ned mye? Noen som ikke går ned i det hele tatt?
mizz25 Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Går ikke ned i vekt av amming,har ikke gjort det på noen av mine,men når æ slutta å amm,så ras æ ned i vekt...
kitty08 Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 innbiller meg at jeg hadde gjort det om jeg ikke hadde spist så himmla mye mer ... hehe. Rundt 500 kcal om dagen skal det forbrenne (sikkert litt avhengig av hvor gammel babyen er), og det er jo kjempemye (1 kg er 7000 kcal om noen lurer).
Bellini Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Niks..venter på at kiloene skal begynne å forsvinne, men ingenting skjer ennå... Har en jente på 3 mnd.
Supertea Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Nei! Han er fire måneder nå, og jeg har ikke gått ned et gram mer enn de 13 kiloene jeg mistet på sykehuset... Dessuten må jeg spise som en hest hver 3. time for å ikke besvime av sult.
camosilla Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Vet ikke om det er på grunn av amminga, men etter allt vannet i kroppen forsvant etter fødsel (20kg) har jeg gått ned ca.5kg. Pjokken er nesten 7mnd.
Dubros Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Vet ikke om det er på grunn av ammingen, men 2 måneder etter fødsel har jeg bare 3 kg igjen til "matchvekt". Har ikke noe behov for å gå ned de kg, men skulle gjerne strammet opp magen litt igjen
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 gått ned siden fødselen jeg.. Mye pga av amminga.. veier 43 kg,(er 1,70 høy) så jeg vil tørre å påstå att amminga tærer på ja..->veide 53 kg en uke etter fødselen, snart 5 mnd siden. Enda jeg spiser masse renner bare kiloene av.. typisk det.. jeg som ikke egentlig trengte gå noe ned etter fødselen..
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 Gikk ned alt jeg gikk opp i graviditeten (men så var jo det aller meste vann) og noen kilo ekstra (kanskje pga amminga?) Tror det har veldig mye med hva man spiser. Spiser man de ekstra 500 kcal om dagen kan man ikke regne med å gå ned i vekt.
Zitro Skrevet 9. august 2008 #10 Skrevet 9. august 2008 Går heller opp jeg pga jeg er så forbanna sulten hele tiden :-(
mammalade4 Skrevet 9. august 2008 #11 Skrevet 9. august 2008 Ja kjenner til det der med sult... Grr, er så lei av dette babyfettet!!!!!!!!!!!!!!!!! Mi er 4 mnd og har ikke gått ned et gram! Like før jeg tyr til mer drastiske virkemidler. Noen forslag?
Gjest Skrevet 9. august 2008 #12 Skrevet 9. august 2008 Jeg går sakte men sikkert ned. Kunne sikkert gått ned mye fortere, men jeg er så sulten. Spiser hele tiden:) Er nå litt under vekten min før jeg ble gravid og 3 mnd siden fødsel.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 9. august 2008 #13 Skrevet 9. august 2008 Jeg har gått ned 8 kg siden jeg kom hjem fra sykehuset. Vet ikke helt om det er amminga,eller fordi jeg har slutta å drikke så mye cola
Sofia <3 Skrevet 9. august 2008 #14 Skrevet 9. august 2008 Snuppa her er 4 mnd. Jeg mistet de 13 kg jeg la å meg under svangerskapet realtivt kjapt. Har gradvis gått ned litt etter det også, veier nå 5 kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Trener endel, men spiser også mye. Er konstant sulten!!
Supertea Skrevet 9. august 2008 #15 Skrevet 9. august 2008 Jeg for min del har erfart at jeg ikke produserer nok melk dersom jeg spiser for lite en dag. Derfor har jeg måttet innse at slanking må vente til jeg er ferdig med amminga. Trene har jeg ikke tid til, jeg har jo en liten en som trenger meg hele tiden. Men jeg er blitt veldig flink til å gå turer da Merker også at selv om jeg ikke går ned, blir kroppen strammere og magen sakte mindre (merker det godt på buksene, hehe). Så ett eller annet skjer jo, selv om det er en utfordring å la være å bråslanke seg... Men dette er vel kanskje en fin mulighet til å lære seg å akseptere kroppen sin?
Ranveig R Skrevet 9. august 2008 #16 Skrevet 9. august 2008 Tvert imot. Det ser ut til at kroppen min tviholder på alt den kan av kalorier. Om eg et som vanlig går eg opp i vekt når eg ammar. Har vore sånn med begge ungane. Forhåpentlegvis går det av litt lettare når eg sluttar å amme, veit ikkje korleis kroppen min reagerer på det (blei gravid med nr 2 før ammeslutt med nr 1)...
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 9. august 2008 #17 Skrevet 9. august 2008 Niks! Det meste var borte sånn ca 1-1,5 mnd etter fødsel, men sliter med de siste 8 kiloene. De VIL bare ikke av! Ikke av seg selv hvertfall. Og ikke noe vits i å slanke seg når man ammer, kjenner jeg trenger å få i meg ganske mye mat iløpet av dagen for å fungere. Og trene kan jeg ikke ennå. Håper og ber om at det forsvinner når jeg slutter å amme, trives ikke i den kroppen jeg har nå.. =( Det er foresten nesten 5 mnd siden jeg fødte..
Aibell Skrevet 9. august 2008 #18 Skrevet 9. august 2008 Jeg gikk opp 30(!)kg når jeg gikk gravid, 15kg sitter igjen og det sitter som spikret! Så nei, jeg står bom fast. Babyen er 9 måneder.
Gjest Skrevet 9. august 2008 #19 Skrevet 9. august 2008 Har det på samme måte. Må pent spise som normalt for at jeg skal ha nok melk. Men prøver å spise sunne måltider og ikke for mye søtsaker. Litt opp og ned med aktivitet så jeg har vel 7-8 kg igjen til jeg er nede i vekten jeg hadde før jeg ble gravid. Men merker jo at centimeterne sakte men sikkert forsvinner
Mollybegolly Skrevet 9. august 2008 #20 Skrevet 9. august 2008 Går ned i vekt, de første kiloene var jo baby, morkake og vann, men jeg går nedover jevnt og trutt. Baby er seks uker og er blitt kjempestor, men jeg er ikke helt tilbake til utgangspunktet ennå. Forrige gang gikk det mye fortere. Men men, stresser ikke med det nå. (ennå, bør jeg vel innrømme)
jentelykke + guttelykke Skrevet 9. august 2008 #21 Skrevet 9. august 2008 La på meg 20 kg i svangerskapet. Etter en uke hadde jeg gått ned 12 kg. Har nå 3mnd etter fødsel gått ned 2 kg til. Så det går saaaakte nedover, men i hvert fall riktig vei For meg er det også som ei skriver over, hvis jeg spiser for lite merker jeg det på melkeproduksjonen. Får ta slankinga etter amminga - 6kg igjen!!
*LilleTroll + spira Skrevet 9. august 2008 #22 Skrevet 9. august 2008 Sakte men sikkert går jeg ned.. Gikk opp 24 kg i svangerskapet, 17 av dem er borte nå. Er forberedt på å måtte jobbe litt mer for de neste 10 som jeg gjerne vil ha av. Har derfor meldt meg inn i VG netts vektklubb Gikk ned med den før jeg ble gravid og var veldig fornøyd! Vet man ikke skal slanke seg mens man ammer, men dette er mer livsstilsendring og kostholdsveiledning! Setter inn støtet for sommer 2009 nå allerede, hihi
AnetteN Skrevet 9. august 2008 #23 Skrevet 9. august 2008 La på meg 12 kg under svangerskapet, endel av det var vann. Nå har jeg tatt av ca 15 kg.Tulla er 7 uker.
millie+2klumper Skrevet 9. august 2008 #24 Skrevet 9. august 2008 Jeg er 6 kg mindre nå enn før jeg ble gravid.. Småtten er nå 5 uker. Tror ammingen har litt med d å gjøre..føler at han suger alt "innholdet" ut av meg, hehe..
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 9. august 2008 #25 Skrevet 9. august 2008 jeg gikk opp 17 kg og gikk ned 23 kg... Så gikk ned ja:) 10 md etter fødsel og jeg har trappet ganske kraftig ned på ammingen... og 2 kg på igjen... så kommer vel opp i matchvekt snart :/ hehe:) så tror ammingen+lite søvn har gjort utslaget for meg iallefall... Og det gikk fort... 1.5 mnd tror jeg... om ikke mindre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå