fryd&gammen Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Jenta mi er 7 uker og jeg syns hun spiser lite, dårlig apetitt. legge bare å seg 40 til 80 gram i uka! Er 4280 gram og 55 cm. Men hun virker fornøyd, og har våte bleier til hvert skift. Hva syns dere?? Blir så stressa, har jeg nok melk? Vil ikke ta flaska noe særlig, bare 30 ml av og til..
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Hvorfor tror du hun spiser så lite? Hun går jo opp i vekt, ikke så mye.. Men går heldigvis ikke ned ;-) Virker hun fornøyd og har gode våte bleier så ville jeg ikke bekymret meg enda. Hva sier HS?
fryd&gammen Skrevet 8. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2008 Fordi helsesøster sa at jeg har nok for lite melk siden hun legger så lite på seg, og at jeg måtte begynne å gi henne tillegg. Dette var for over 2 uker siden. Hun sa at grunnen til at hun likevel virker fornøyd er at hun har blitt vant til å få for lite mat, og at hun derfor ikke kjnner særlig ubehag selv om hun ikke får nok... Jeg har ca 7o ml til sammen når jeg pumper ut 2 fulle bryst. hun tømmer ett bryst pr måltid, og spiser 7 - 8 ganger i døgnet. Er ikke det lite!!??
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Synes det høres VELDIG rart ut at HS sier du har lite melk hvis hun bare tømmer den ene puppen? Har du prøvd å gi henne begge brystene til hvert måltid? Hva skjer da? Husk at du får mye mindre ut når du pumper enn når barnet dier!! Det kan lure deg en del.
fryd&gammen Skrevet 8. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2008 Ja, jeg synes også det er rart. Har hun dårlig appetitt, og hva kan man gjøre med det??
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Tror ikke løsningen er å spe på med mme hvis hun bare tømmer den ene puppen. Da har du iallefall nok melk til henne. Virker hun fornøyd mens hun spiser? Har du prøvd å ligge å amme henne? Spiser hun mer på kvelden?
Dægern døtte Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Jeg hadde også en baby som spiste lite og la lite på seg. Fikk da beskjed om athun skulle få die til hun ikke var interresert lenger, deretter pumpe meg og gi det jeg fikk pumpet etterpå. Funket på oss i allefall. Nå legger hun på seg det hun skal. Jeg hadde noklit liten melkeproduksjon, så dette har hjulpet meg til å øke denne også. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå