Ned 20,4kg.. Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Gutten min er snart 3,5mnd og han har ingen faste soverutiner på dagen. Er det normalt? Vi står opp ca.kl.08.00 og da får han mat. På dagtid får han mat ca hver 3.time. Og noen dager sover han gjerne alle 3timene mellom måltidene og andre dager sover han gjerne bare sammenlagt 3timer i løpet av en dag. Synes det er vanskelig å legge han ute i vogna, når jeg aldri vet om han vil sove 2t eller 15min..? Har din baby faste soverutiner på dagen? Hva kan jeg gjøre for å å til dette?
Willy Wonka Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Min er 10 mnd. Han har aldri vært noen stor-sover på dagtid. Kan godt sove halvannen time hvis vi er på tur - ellers er det små dupper i løpet av dagen, f.eks sovner i bilen på vei til et sted osv... Han har alltid sovet relativt godt om natten, men kunne ønske han sov bedre på dagtid.....
jentelykke + guttelykke Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Her har vi heller ingen faste soverutiner på dagtid. Hun er 3,5 mnd. Det eneste sikre er at vi står opp mellom 7-9, og da får hun mat og vi leker litt. Da sovner hun alltid innen en time. Da sover hun fra 3 kvarter til to timer. Ellers på dagen er det smådupper her og der. Hun sover sjelden mer enn en time sammenhengende . Bare hvis vi er på lang trilletur. Vi legger henne mellom 20.30 - 21.30 og står opp mellom 7 - 9. Da har hun fått pupp en gang i løpet av natta. Forskjellig hvilket tidspunkt hun vil ha.
hormonia&alienimagen3 Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Her er det veldig vær avhengig....hun sover veldig mye om været er "tungt" og det er overskyet,men sol eller lett vær er hun våken....
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Hei, Jeg har funnet ut av at Vida blir trøtt etter ca. 2 timers våkentid.. Dagene går som regel i: Mat, leke, sove, mat, leke og igjen sove... osv! Duppene hennes kan vare alt fra 15min til 1,5time... hvor alt over 30min er godt for humøret ;o) Innimellom sover hun også i bilen osv... Vi står som regel opp i 07-08tiden ...og hun legger seg oftest ca. 20.00. Klem DollyD
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Vi har ganske faste rutiner, men disse har han årna selv, så jeg har liksom ikke gjort så mye.. Nå er han 4 mnd, våkner ca 7-tida på morgenen, er oppe til rundt 9.30-10, sover da ca 1 1/2 time, våken til 2-3 tida, sover da rundt 45 min/lita time, og kanskje han tar en liten minidupp rundt halv5. Legger seg mellom 18.30-19.30, avhengig av om og når han tar siste duppen..Sovner fort, og sover da til mellom 3 og 5.. Han spiser ca hver 3.time fram til 3tida, da vil han ha annenhver time til han legger seg.. i dag sov han bare 21/2 time til sammen fra 07 og fram til han la seg 18.30..sovna ganske fort da ja:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå