Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken grøt startet du med, og fra hvilket merke?

Blandet du den ut med MM/MME?

Hvor mye ga du de første ukene?

Hvilken reaksjon hadde babyen?

Spennende med grøt!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne,er veldig nyskjerrig på dette selv...

Og hvor mange ganger om dagen og fra hvor mange mnd gammel???

Skrevet

Dytt dytt..

En venninne av meg anbefaler hverfall HIPP sin grøt med mango og aprikos eller noe sånt. Eneste som gikk ned etter å ha prøvd Nestle sine.

Har hørt at det er best å spe ut med MM i begynnelsen om man får pumpet - helsesøsteren så på 3 mnd kontroll i går at det var greit å begynne med en til to t-skjeer den første gangen, for så å øke mengden sakte men sikkert.

Skrevet

* startet med Hipp risgrøt med banan og fersken.

* Den grøten blandes med vann.

* Begynte med 2-3 skjeer den første dagen. Så fikk hun 5-6 skjeer..hun spiste 1/4 porsjon i ca 2 uker, så en halv porsjon ei stund.. Det var rart å spise med skje, og det tok ca 1 mnd. før vi var oppe i full porsjon.Men hadde hun villet hatt mer hadde hun fått det før da..

* Begynte å gi henne på formiddagen de første dagene for å se om hun fikk vondt i magen, så slapp vi det på natta! Men ingen reaksjoner heldigvis :)

* Linnea begynte å sove fra 19.30 til 09.00 uten mat! :o)

Skrevet

Jeg har nettop startet med Nestle sin maisgrøt(4mnd), den blandes med mm eller mme. Jeg ammer ham hele døgnet, men i grøten bruker jeg mme, da jeg synes det virker enklere for meg, enn å pumpe mm til grøtmåltidet(har aldri pumpet meg, lar bare ammingen regulere seg selv

).

Begynte med1ts pulver i mme i to dager, deretter 2ts pulvere i mme i to dager, tre ts pulver i mme har vi hatt en uke nå og idag ville han ha 4ts pulver i mme, så nå øker det på her :-), men enda en stund til full porsjon som er 3/4dl pulver i mmm/mme.

Ingen vondt eller problemer med grøten, barnet elsker den :-).

Skrevet

Jeg startet med nestle Maisgrøt (glutenfri) blandet med mm. Fikk bare gitt noen små babyskjeer i lang tid pga hun fikk vondt i magen. Nå er hun 5,5 mnd og er fortsatt småspist, men får ikke vondt lenger. Hun bare foretrekker puppen...

Hun våkner også fortsatt like ofte om natten, minst 4 ganger, for mat selv om vi spiser grøten om kvelden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...