Evab Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Hvilken grøt startet du med, og fra hvilket merke? Blandet du den ut med MM/MME? Hvor mye ga du de første ukene? Hvilken reaksjon hadde babyen? Spennende med grøt!!
hormonia&alienimagen3 Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Dytter denne,er veldig nyskjerrig på dette selv... Og hvor mange ganger om dagen og fra hvor mange mnd gammel???
Bellini Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Dytt dytt.. En venninne av meg anbefaler hverfall HIPP sin grøt med mango og aprikos eller noe sånt. Eneste som gikk ned etter å ha prøvd Nestle sine. Har hørt at det er best å spe ut med MM i begynnelsen om man får pumpet - helsesøsteren så på 3 mnd kontroll i går at det var greit å begynne med en til to t-skjeer den første gangen, for så å øke mengden sakte men sikkert.
Linnea&Julie Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 * startet med Hipp risgrøt med banan og fersken. * Den grøten blandes med vann. * Begynte med 2-3 skjeer den første dagen. Så fikk hun 5-6 skjeer..hun spiste 1/4 porsjon i ca 2 uker, så en halv porsjon ei stund.. Det var rart å spise med skje, og det tok ca 1 mnd. før vi var oppe i full porsjon.Men hadde hun villet hatt mer hadde hun fått det før da.. * Begynte å gi henne på formiddagen de første dagene for å se om hun fikk vondt i magen, så slapp vi det på natta! Men ingen reaksjoner heldigvis * Linnea begynte å sove fra 19.30 til 09.00 uten mat! )
månesol Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Jeg har nettop startet med Nestle sin maisgrøt(4mnd), den blandes med mm eller mme. Jeg ammer ham hele døgnet, men i grøten bruker jeg mme, da jeg synes det virker enklere for meg, enn å pumpe mm til grøtmåltidet(har aldri pumpet meg, lar bare ammingen regulere seg selv ). Begynte med1ts pulver i mme i to dager, deretter 2ts pulvere i mme i to dager, tre ts pulver i mme har vi hatt en uke nå og idag ville han ha 4ts pulver i mme, så nå øker det på her :-), men enda en stund til full porsjon som er 3/4dl pulver i mmm/mme. Ingen vondt eller problemer med grøten, barnet elsker den :-).
Zitro Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Jeg startet med nestle Maisgrøt (glutenfri) blandet med mm. Fikk bare gitt noen små babyskjeer i lang tid pga hun fikk vondt i magen. Nå er hun 5,5 mnd og er fortsatt småspist, men får ikke vondt lenger. Hun bare foretrekker puppen... Hun våkner også fortsatt like ofte om natten, minst 4 ganger, for mat selv om vi spiser grøten om kvelden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå