Glederseg:) Har født!! Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 jeg pumper meg så jeg har litt ekstra liggende så samboeren kan ta noen måltider om jeg er veldig sliten,noen som vet hvor mange ml ca de spiser per måltid når de er 3 - 4 uker gamle?
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Det er litt vanskelig å svare på. Et måltid kan han spise 80 ml, mens neste måltid 200 ml. Pump deg og frys ned! Da har man nok.;o)
anette&tutta mari :) Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 jenta mi er litt over 2 uker og spiser ca 70ml pr.måltid på flaske. men hun er ganske liten da. så sikkert veldig individuelt:)
Glad tobarnsmamma Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Når er det "trygt" å la barnet begynne å drikke fra flaske? Jeg slet veldig med amminga i starten, men det går bra nå. Lurer på å begynne å pumpe meg litt slik at andre kan passe henne så jeg får sovet ut litt.. Er veldig utslitt.. (Jenta mi er 16 dager...)
anette&tutta mari :) Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 de sier vel at når amminga er i orden så er det "trygt". det må jo bli opp til hver enkelt mamma å bestemme når hun føler at amminga er godt etablert:) så hvis du føler det så prøv med flaske. her funker flaske, pupp og smokk godt sammen:)
NinaCath Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Jeg lurte også på det samme som deg, og det er jo ikke så ltt å vite hvor mye de spiser når vi ammer. Men jeg tok meg en tur på butikken og smugleste på baksiden av pakka med morsmelkerstatning. Der står det en liten pekepinn i allefall ;-)
Glederseg:) Har født!! Skrevet 9. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. august 2008 uff har prøvd med flaske noen måltider nå,men igår og idag har han hatt kjempe vondt i magen stakkars:( hmmm
anette&tutta mari :) Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 jeg ser hvertfall at jenta mi spiser kjeeempefort når hun får morsmelk fra flaske, kan være at din gutt gjør det samme og får vondt i magen på grunn av det..? Jeg har best erfaring med Dr.Browns-flaskene i forhold til Avent f.eks - får jo ikke luft i magen av de + at jeg synes selve smokketuten virker bedre og mindre, og at babyene dermed ikke får i seg så mye melk i en svelg.
Glederseg:) Har født!! Skrevet 10. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2008 ja han spiser 60 ml på noen få minutter..er det kanskje derfor da? jeg bruker også Dr.Browns sine flasker,men han spiser like fort og jeg tar mange pauser..hmm..spiste jenta di fortere med andre flasker?
anette&tutta mari :) Skrevet 10. august 2008 #10 Skrevet 10. august 2008 jeg synes hun spiser fortere av avent sine flasker. hun har gulpa en gang etter hun ble født, og det var nettopp etter å ha spist av en sånn flaske. men kan være tilfeldig altså
lille sprelle Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 snuppa mi spiser til hun er mett..... Bruker dr. browns flasker for å slippe luftproblemer og treg smokk (boots-apotekets som de selger i de pakningene med tre flasker - slow flow). Flaske må jo ikke bli for behagelig heller så lenge man ammer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå