Ned 20,4kg.. Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Synes de fleste her bader barna om kvelden. Er det ingen som gjør det om morgenen? Hvorfor blir det gjort på kvelden?
anneli84 Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 jeg bader celine om kvelden, og det er fordi at når ho har badet, og jeg skal tørke og kle på så blir ho forbanna!! hehe. så derfor tar vi det på kvelden, slik at vi ikke trenger å kle på. bare tar på bleie, og koser puppen litt, og så i seng=)
Zitro Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Vi gjør det om kvelden pga da er det bad, pupp også senga. Også gulper hu så fælt hele dagen så jeg må nesten få vaska henne før jeg legger henne.
betty74 Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Vi gjør det om kvelden, det er bare blitt sånn - en del av leggeritualet, liksom.. Når barnet begynner i barnehage og må opp tidlig tror jeg dessuten det blir litt voldsomt å legge inn bading i et allerede strengt tidsskjema om morgenen. Men, jo... jeg kjenner flere morgenbadere.
Gjest mphs Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Vi gjør det om morgenen ca. hver 3.dag. Da er hun blid og fornøyd og syns det er stor stas å bade. Har badet noen ganger på kvelden også, men syns det passer best på morgenen.
camosilla Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Bader på morran for da er han så blid. På kvelden er han trøtt og blir fort survete.
Monica&Emma Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Emma liker det best om morgenen. Har prøvd litt forskjellige tider på døgnet, og morgenen går aller best. På dagen går også bra (gjerne etter en liten blund), men kvelden kan være alt fra a til å... Og da tenker jeg at jeg gjør det heller på en tid på døgnet så hun LIKER å bade enn at det skal bli grining hver eneste gang, da blir det jo ikke noen positiv opplevelse... Så får vi heller innføre kveldsbad når hun blir litt eldre
2 hjertegull :) Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 Grunnen til at vi bader på kvelden er for at det har blitt en del av leggerutinene,... Jeg mener det er viktig å ha gode leggerutiner og gjøre det samme hver kveld... Vi bader ikke hver kveld da, men hun får alltid en god vask med vaskekluten om vi ikke bader.. Først spiser hun litt grøt, så bader/vasker vi, så pupp å seng.. Da vet hun der er natt og sovner greit.. Jeg bruker av og til å ta henne med meg i dusjen på morgenen.. Tidligere var hun ganske anstrengt da (skulle venne henne til det så det skulle gå lettere i bassenget, og det gjorde det!!), men nå har hun blitt så stor, og i dag lo hun til meg når hun fikk vann på hodet :-D
Mammaen til Turid Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 ...egentlig fordi at det bare har blitt sånn.. hehe.. men vesla liker godt å bade og nå har det blitt en del av leggeritualet.. hun vet liksom at etter badet da er mat og så natt...
MathildeC Skrevet 9. august 2008 #10 Skrevet 9. august 2008 Vi bader om kvelden, fordi hun synes det er så kjekt å bade, og dermed klarer vi å underholde henne frem til leggetid... om morgenen er hun såpass blid uansett at hun leker fint alene på gulvet en stund. I tillegg anbefales det (for de med barn som sover dårlig i hvert fall!) å ha badet som en del av leggeritualet. Synes egentlig ikke det gjorde noe forskjell for oss om vi badet henne eller ikke om kvelden (hun legger seg til å sove uten noe bråk, vi bare synger og går deretter ut av rommet, men våkner noen ganger om natten ennå).
hamsterpia Skrevet 9. august 2008 #11 Skrevet 9. august 2008 Når de begynner å bli så store at de er med ute i sandkassa og krabber på bakken og slik, er det veldig greit å bade på kvelden i hvertfall. Gutten min er en skikkelig "gutte-gutt", og blir kjempemøkkete. Da er det greit å bade før han legger seg.
Ranveig R Skrevet 9. august 2008 #12 Skrevet 9. august 2008 Hos oss er det litt hipp som happ. Vi badar om kvelden viss ho er trøtt men ikkje kan legge seg riktig enno, for å drøye legginga litt. Badar om morgonen viss storebroren vil bade då, og av og til tar eg ho med meg i dusjen om morgonen. Når ho begynner å ete (sjølv) trur eg behovet for eit bad om kvelden blir meir utprega pga leverpostei i håret og graut i ørene. Godt å vere rein når ein legg seg.
Gjest Skrevet 9. august 2008 #13 Skrevet 9. august 2008 Jeg bader når det måtte være behov. Noen ganger om morgenen, noen ganger hvis hun har bæsja litt "overalt", noen ganger om kvelden.
UpsyDaisy Skrevet 10. august 2008 #14 Skrevet 10. august 2008 Jeg bader ham på morgenen. Vi er oppe mye tidligere enn jeg skulle ønske så greit å bruke litt ekstra tid da:o) Kveldene går så fort at da har jeg nok med middag og legging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå