Gå til innhold

Er det normalt at en kattunge sover/hviler så mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp med katter, og opp gjennom åra har vi sikkert hatt i allfall 30 kattunger. Nå er det 10 år siden jeg "bodde sammen med" en katt.

I går fikk vi en liten, nydelig hvit kattepus. Han er 9 uker. I går kveld når vi skulle legge oss, la han seg sammen med oss og har sovet i hele natt. (Hadde regnet med at han skulle "holde det gående" utover natta).

I dag tidlig var jentene tidlig våkne, naturlig nok. De har jo e.n.d.e.l.i.g fått kattepusen sin! Kl 08.00 leverte jeg dem i barnehagen.

Jeg er i dårlig form selv om dagen, og dessuten tenkte jeg at kattungen trengte litt fred. Jentene "basker" jo med han hele tiden, og i mårra og søndag skal de jo være sammen med kattepusen hele dagen.

Kl 09 gikk jeg å la meg igjen. Han kom med en gang å la seg sammen med meg. Jeg våknet kl 12.15, og der lå han fortsatt og sov. Jeg har vært småvåken innimellom, så jeg vet at han har ligget der hele tiden.

Nå sover han jammen meg igjen.

Har han hjemlengsel tro? Når han er våken følger han etter meg over alt. Vil helst sitte på fanget, og mjauer og mjauer hvis jeg ikke tar han opp .

Kan ikke huske at kattungene jeg har hatt var slik? Trodde de lekte og "herja" time etter time jeg?

Skrevet

Han er jo veldig liten, katter skal egentlig være 12uker når de blir levert. Kan hende han savner mora, og søknene, ikke vant til 2små viltre barn. Men la den sove, og bli kjent. så kommer nok lekingen etterhvert. :)

Skrevet

Kosepus :o) Han knytter nok bånd til deg som reservemamma tenker jeg. Fikk pusekatt på 8 uker når jeg var gravid sist, lå mye på sofaen og hvilte og hun lå sammen med meg. Så lenge jeg ikke lekte aktivt med henne var hun ikke noen herjepus hun heller.

Skrevet

Katter sover jo ca 20 timer i døgnet da. Og de er veldig kjælne når de er så små. 9 uker er faktisk alt for tidlig å ta dem fra moren, helst skal de være 12... han blir nok mer leken og 'herjete' når han blir noen uker eldre. Inntil videre synes jeg du skal gi han så mye kos som mulig. Når min var liten elsket han å ligge oppå skulderen min med snuten inni håret, der lå han og malte til den store gullmedaljen!

Stakkars liten, han er jo bare 9 uker og har akkurat blitt tatt fra moren, antagelig er han ikke helt 'kattedo' trent heller og nok ikke helt renslig. Han er som en liten baby. Gi ham kos og la han sove mener jeg. :)

(og kanskje jentene ikke trenger å 'baske' med ham i 4 timer i strekk i helgedagene..?)

Oi og tilslutt - IKKE slipp ham ut alene. Han er aaaaalt for liten til det.

Grattis med ny pus!

Skrevet

Det er en blandingskatt og i ei kattebok vi har kjøpt står det at de leveres vanligvis fra 7uker og eldre. Tror ikke det er så unormalt med 9 uker. Men jeg har hørt at det "nye" er 12 uker gamle, slik var det ikke før.

Vi sa alltid at kattungene våre var leveringsklare ved 8 uker (såsant de var dotrente og spiste selv selvfølgelig).

Men det er sikkert fordi han er ganske liten at han er så rolig. Utrolig skjønn er han iallfall, og det ser iallfall ut til at han har funnet roen i huset vårt.

Så vidt jeg kan se er han helt renslig. Det var "matfar" som kjørte han hit (vi kjenner dem, så vi vet at katten er tatt godt vare på) og han viste han doen med en gang. Siden det har han vært på do mange ganger, og jeg har ikke oppdaget at han har gjort fra seg andre steder iallfall.

Takk for svar, da kan jeg slappe av med at dette er helt normalt.

Og nei, han skal selvfølgelig ikke ut på egenhånd enda=) Jeg var borte i 40minutter i sta (da jeg kjørte jentene til bhg), og da syntes han riktig synd på seg selv når jeg kom hjem ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...