Gå til innhold

Symptomer på svangerskap utenfor livmoren

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos meg forløp det slik: Pos. graviditetstest på IKM. 5 uker på vei får jeg kramper og store blødninger, så jeg (og legene) trodde at det var en SA. 4 uker etter dette testet jeg fremdeles positivt, og etter mye om og men, UL og blodprøver, så ble det konstantert graviditet utenfor livmor. Ble behandlet med cellegift, men fikk høre at om jeg hadde gått 1-2 uker til med dette så ville sannsynligvis egglederen sprukket.

Det skumle var at jeg ikke hadde noen symptomer, verken graviditetssymptomer eller annet. Det var tilfeldig at jeg testet etter 4 uker, dette gjorde jeg fordi jeg ventet på mensen...

Ok... Så du hadde altså ingen symptomer før du begynte å blø? Er det vanligst å få smerter veldig tidlig?

Jeg var på tidlig UL i går, og legen fant ingenting. Han nevnte litt om svangerskap utenfor livmoren, men virket ikke så opptatt av det. Han mente heller at jeg ikke er så langt på vei som jeg trodde... Men jeg har en fæl følelse av at noe er riv ruskende galt!

Jeg hadde svangerskap utenfor livmoren for litt over 3 mnd siden. Testet positivt på graviditetstest ved IKM, men begynne å få smerter i magen en-to uker etter det. Dro på legevakten i Oslo hvor det ble tatt en del prøver (ikke innvendig UL), men de mente at jeg ikke hadde hatt "vondt nok" til at det kunne være svangerskap utenfor livmor. Dro til fastlege på mandag (legevakten var lørdagen), og hun sendte meg rett på gynokologisk avdeling på Ullevål. Der ble det tatt innvendig UL, og legen så tydelig fosteranlegg i høyre eggleder. Ble lagt inn på sengepost og operert noen timer senere. Jeg hadde aldri blødninger, farget utflod eller dårlig allmenntilstand, bare smerter nederst i magen.

Det er visst vanlig med vanlige graviditetssymptomer, men tror det er veldig invididuelt. Jeg var kvalm og kastet opp, men kan ha vært smertene, så vet ikke om det var et symptom.

Du kan finne litt info på lommelegen tror jeg (om symptomer)

Lykke til!

Før jeg begynte å blø så hadde jeg graviditetssymptomer, ømme bryster og murringer i livmoren. Disse forsvant etter at jeg "mistet" 5 uker på vei.

Jeg har hørt at mange opplever graviditet utenfor livmor veldig forskjellig. Det er VELDIG VIKTIG at det blir tatt blodprvder med noen dagers mellomrom så man ser om hcg stiger eller synker.. er det gjort hos deg?

Jeg vet hva det vil si å ha en lege som ikke tar dette alvorlig. Det du må gjøre er å kreve blodprøver og en UL hvor de ser spesielt på området der egglederene ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...