Gå til innhold

Velling, kan noen hjelpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt fersk på dette;)

Hvilken grøt bruker dere til velling? (jenta mi er 4 mnd)

Blander dere med vann elr mm/mme?

Hvilket blandingsforhold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt fersk jeg og... Har pumet og gitt mm først med 1 ts maisgrøt til 4 mnd, har økt over noen dager. Nå har vi ca 5 ts i 220 ml mm. Vet ikke om det er "riktig" men har fungert for lillemann. Bruker Avent flasker- prøvde først å stikke opp litt flere hull i smokk vi hadde, men i går fikk jeg tak i smokk med åpning for tykkere væske.Den er illustrert. er med 3 sirkler istede for dråper på pakning. Da gikk det mye greiere for poden å få det i seg.

Skrevet

Jeg brukte maisgrøt (blandet med mme).

Lagde en flaske mme og noen ts med grøtpulver. Bare så det ble litt tykkere. Brukte Avent smokk m 3 hull som jeg måtte lage bittelitt større..

Skrevet

Hei jenter,

Nestle har velling pulver i velassosierte butikker. Om dere kan, ta en tur til svergie, der er de vellingkonger! Mais/havre/fullkorn er bare noe av utvalget. Min personlige favoritt er Sempers.

Gjest MaJo0812
Skrevet

Hei, jeg lurer også på dette med velling. For det første har jeg sett etter det i flere butikker i Sverige og eneste vellingen jeg har funnet er den fra 6 mnd..er det den man skal bruke selvom barna bare er 4 mnd? Eneste jeg finner til barn fra 4 mnd er maisgrøt og havregrøt. Men velling er kanskje det samme som tynn grøt? Har ikke funnet Nestle vellingpulver på Ultra iallefall, regner det som en noenlunde velassortert butikk? Hvor får jeg kjøpt Nestle sin velling? Og bør man gi det i flaske eller med t skje?

Skrevet

Velling er tynn grøt ja. Jeg bruker Nestle sin maisgrøt. Startet med en teskje, nå bruker jeg 2 spiseskjeer i 240 ml. mme på flaske. Han er 5,5 mnd.

Skrevet

De har velling på Meny forresten. Men vet ikke om det er fra 4 eller 6 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...