Gå til innhold

Er det så fælt å ønske seg en jente da?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har 3 gutter. Verdens søteste :-) Med både nummer 2 og med nummer 3 prøvde vi litt ekstra på jente med de rådene som er for det og jeg ønsket meg nok litt ekstra en jente, men da det ble gutt så gjorde det ingenting så klart, ville jo aldri ha byttet! Og vi skulle jo uansett ha mange barn så da var det fortsatt en mulighet for å få begge kjønn. Men, nå tror jeg ikke kroppen min klarer stort mer enn et svangerskap til og jeg merker at ønske om en jente blir sterkere og sterkere, guttene våres er veldig guttete og jeg ønsker meg en som er mer på min planet også om dere skjønner? Men jeg føler meg jo nesten som et monster om jeg skulle komme til å nevne dette på disse sidene her. Så klart jeg er takknemlig for å kunne få barn og for å ha fått 3 velskapte flottebarn alt, og klart det er det som er det viktigste! Men er det virkelig så fælt og vanskelig å forstå at en med 3 sønner også kan ønske seg en datter?

Fortsetter under...

Jeg skjønner det VELDIG godt!!Har 4 gutter...fikk gutt i 03 og 04 også tvillinggutter i 07.tenkte da jeg venta tvillinger at nå må det vel vere ei jente...men nei da...men selvsagt vil jeg ikke bytte bort gutta mine,men syns faktisk det er litt sårt å ikke ha ei datter...men jeg prøver ikke mer nå...men jeg skjønner så godt at du har lyst på ei jente,og det må nå være lov!!

NEI!! Det er ikke galt å ønske seg det. De som sier noe annet på dette forumet er gjerne de som enten a) ikke har barn, slik at de ikke har kommet i den posisjon at de savner det ene eller andre, B) har bare 1 barn, slik at de ikke er ferdige med barn (og fortsatt har en sjanse eller fler) eller c) (som faktisk er den største gruppen) de som allerede har barn av begge kjønn. Jeg har selv 3 gutter, og forstår deg veldig godt. Jeg ville selvsagt heller aldri byttet de bort, der er det jo ingen som vil De menneskene som mener noe slikt, er jo i ubalense uansett og burde fått hjelp med seg selv. Nei, familien trenger egentlig litt balanse når det gjelder kjønn. Det er sunt! Men allikevel tror jeg at de som har 2 barn,- et av hver egentlig mangler noe. Det båndet som skapes mellom to av samme kjønn (særlig når aldersforskjellen ikke er for stor) er ofte magisk. Jeg er selv et av to barn, har en bror. Vi har aldri hatt noe spes. forhold. Gode venner, ser til hverandre etc. Men venner av meg som har en søster, har ekstremt gode forhold. De har nå flere blitt mammaer omtrent på samme tid etc. Så Sognemor!- Nei,m kos sdeg med det ønsket. Og lykke til! Måtte det komme en jente til dere. Men! kommer det en gutt, er det supert for de andre gutta det også.

Jeg har én gutt og har egentlig alltid ønsket meg en datter. Men jeg er veldig i tvil om hva jeg egentlig "ønsker meg" neste gang. Jente hadde vært gøy for meg, men gutt hadde vært fantastisk for sønnen min. Jeg gleder meg til å se sønnen min leke med broren sin, i sandkassa, men biler, klatre i trær. Jente hadde vært fint for å få litt kjønnsbalanse i familien. Men, samtidig er jeg jo redd for å få det kjente kompliserte mor-datter forholdet, som ikke er så lett. Særlig i tenårene er mor jo den kjipeste i hele verdenen! Mor og datter som bestevenner....jeg tror det er sjeldent. Som sagt, jeg vet ikke hva jeg ønsker, gutt på den ene siden og jente på den andre siden. Men, jeg skjønner godt at du ønsker deg jente, og jeg synes at det bør være lov. Det jeg blir provosert over er førstegangsmødre som vil ha jente og blir skuffet hvis det er gutt. Det vet ikke hvor fantastisk det er å ha en liten gutt!

Vel, mitt svar blir jo helt vilt kan jeg tenke meg...

Først og fremst vil jeg si at jeg forstår deg og jeg skjønner godt at man kan ønske seg det ene eller det andre.

Jeg for min del har gutt og får gutt igjen snart. Jeg er sjeleglad for å få gutter, det var det jeg alltid ønsket meg og knapt turde håpe på at jeg skulle få. Grunnen er at jeg er livredd for å ikke klare å oppdra en jente til alt det som kreves av følelsesmessig utrustning. Jeg får helt angst når jeg ser hvilket press en jente utsettes for og husker alt for godt min egen oppvekst med presset og konkurransen det alltid var.

Det begynner tidlig med hvem som fikk være prinsessn, hvem fikk være Lucia, hvem fikk være hun lyse i ABBA, hvem fikk være Tornerose...mens de andre fikk være scenearbeider, et tre, faren til Lucia, trommeslager i ABBA eller noe annet ustilig. Man ser string truser og rene "hore" undertøyet til småjenter i butikkene.

Jeg vet rett og slett ikke om jeg hadde maktet å formidle budskapet om at "joda du er verdt mye, du har rett til å si nei,, du har rett til å være deg selv, du er vakker som du er osv..." i dagens pressede samfunn. MTV er jo helt forferdelig...budskapet der er jo bare en eneste ting...

Jenter er skjønne og nusselige...men jeg tror jeg har best av å ha gutter for min del.

Eg har også tre flotte gutter, ønsker oss nå veldig ei jente. Eg kommer nok til og bli litt skuffet viss eg får vite att det er ein gutt på UL. Kall meg ett monster , men det kommer faktisk til og føles sårt. Men når barne er født har det absolutt ingenting å si for det er jo min gutt. Så eg forstår deg HI veldig godt!!!

• 3 uker senere...

Annonse

Nei, det syns jeg ikke. Selv har jeg to jenter (11 og 17), men ønsket meg gutt begge gangene. Nå er jeg gravid igjen og denne gangen ønsker jeg meg faktisk en jente til.. Syns nesten det er litt skummelt å tenke på gutt, jeg er jo jentemamma og kan ingenting om gutter... Skal på UL i dag, blir veldig spennende å se om jeg må prøve meg som guttemamma denne gangen. Uansett, jeg skal nok fikse det også ;-)

• 4 uker senere...

Hei du :-)

Jeg leste innlegget ditt, og tenkte at dette er nøyaktig som mine foreldre var før jeg ble født. De hadde 3 gutter fra før, og ønsket seg så inderlig en jente. Mamma ville ha ei hu kunne dolle opp og pynte, ei lite prinsesse. Jeg mener *ikke* å skremme deg, men kanskje mer å forberede deg litt ;-) Skulle dere være heldige å få jente denne gangen, så vær forberedt på at hun ikke nødvendigvis blir så veldig "jentete" etterhvert som hun vokser opp. Med 3 eldre brødre som forbilder, ble jeg ei skikkelig guttejente som lita, som nekta å gå i kjoler og skjørt; jeg regelrett hatet å pynte meg. Og i følge mamma var jeg mer "gutt" enn mine 3 brødre tilsammen ! Det i den forstand at jeg skulle jo være så tøff, ikke sant - aller helst overgå brødrene mine ;-) Og dermed kom jeg hjem med kjøttkakeknær nesten hver dag, masse skrubbsår og blåmerker, utslåtte tenner etc... Ikke heeeelt den jentedrømmen mamma og pappa hadde, hehe :-)

Det trenger selvfølgelig ikke å bli sånn, for all del. Men jeg følte meg nesten forpliktet til å "advare" deg om muligheten iallfall ;-) I tenårene og som voksen har jeg jo funnet frem til min feminitet, men det verste mamma kunne gjøre mot meg når jeg var liten var å tvinge på meg en kjole *flirer*

Jeg ønsker deg uansett lykke til, og at "prinsessedrømmen" går i oppfyllelse !! ;-)

Hilsen yngst av fire søsken, og eneste jente

• 1 måned senere...

Jeg ønsker meg også jente:)

Har to gutter, og venter mest sannsynlig tredje guttebass nå, og er utrolig glad for det:)

Likevel kjenner jeg at savnet etter en jente er der, uten at jeg egentlig vet helt hvorfor.... Men er det ikke ofte slik at menn vil ha gutter og kvinner vil ha jenter? Og så tenker jeg litt på samholdet mor-datter...

Jeg ELSKER barna mine og ville ikke byttet for alt i verden... Men jeg synes at det skal få være lov å ønske seg jeg:)

Hei,

Jeg skjønner veldig godt hvordan du tenker og jeg kjenner meg klart igjen! Jeg har to flotte gutter fra før og var nok litt ekstra spent på UL denne gangen. Den gleden jeg opplevde da jeg fikk beskjed om at jeg venter en liten jente var ubeskrivelig. Hun er virkelig etterlengtet selv om jeg selvsagt forguder gutta mine. Jeg er veldig heldig som får oppleve begge deler og tar det definitivt ikke som noen selvfølge....

Hei,

Det var nok bare flaks......Jeg trodde ikke at jeg kunne bli gravid uten hjelp, har nemlig PCO, og begge gutta er resultat av hormonhjelp. Så jeg kunne ikke egentlig planlegge noe....Det er et lite mirakel, rett og slett. Men vi hadde ihvertfall sex på dagtid samme dag som eggløsningen og det skal visstnok gi gutt, så.....

Lykke til! Jeg vet hvordan det kjennes ut å ønske seg jente!!!!

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...