Gå til innhold

Er det på tide med litt grøt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker..pjokken er straks 4 mnd, og merker at han de siste ukene bare vil ha oftere og oftere pupp på ettermiddagen, gjerne hver annen time fram til han legger seg..

Legger seg mellom 18.30-19.30, og sover til alt mellom 3 og 5. Har begynt å venne han av med måltidet han har fått på dette tidspunktet, da han etter flere netter på rad bare spiste littegrann..Så nå får han smokk. Men våkner likevel, tror kanskje det kan være mest vanen, men hvis jeg får han til å sovne, så går det kanskje en liten time- så bare MÅ han ha pupp..

Er ganske blid og tilfreds på morgenen og litt utover dagen, men fra ca 3 tida blir han veldig sutrete- "kjefter" nesten litt på meg virker det som. klarer ikke helt å finne ut om det er fordi han ikke blir mett av bare melk og vil ha mer..

Han var 6675 og 64.5 på 3mnd(var 14 uker da), så hs sa han hadde fin kurve..Men jeg slår meg liksom ikke helt til ro med det..Hs vil jo gjerne at alle fullammer til 6 mnd, og det vil jeg gjerne også- men hvis guttungen ikke blir mett, så har man ikke mye valg..

Hva tror dere? Skal på 4 mnd neste uke, og tar opp spm med hs da, men jeg "vet" liksom svaret hennes på forhånd..Hva ville dere valgt? Min mor sier at han ikke trenger nattmåltidet lenger, og jo lengre jeg venter med å nattavvenne han, jo verre blir det..hun begynte med grøt til sine barn når vi var rundt 4 mnd..Blir mye synsing rundt dette, og alle har liksom en mening- og selvfølgelig varierer meningene til alle, så vet liksom ikke helt hva som er rett og feil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vesla vår begynte med grøt ei uke før hun var 4 mnder, dette pga at hun våkna tidligere og tidligere på morgenen (fra 7 til halv 6..). nattmåltidet slutta hun med selv ca. 1 uke etter hun var 3 mnder, og etter 2 uker begynte hun å våkne tidligere (hun er et flaskebarn - nattavvenningen går stort sett av seg selv da..)

og vips etter to kvelder med grøt sov hun tyngre og sov ihvertfall til halv 7 på morgenen.. jeg fikk beskjed på 3mnder kontrollen at dersom hun krevde mer mat kunne bvi begynne på grøt..

hun spsier nå 3/4 porsjon med grøt som kveldsmåltid og det kan holde i bortimot 12-13 timer (hele natta..)

Skrevet

Les innlegget dere som har store babyer litt lengre ned på siden. Der har jeg skrivd min erfaring.

skrev han er 3,5 mnd men sjekker jeg kalenderen er det jo bare en uke igjen til 4 mnd =) Skylder på ammetåka hi, hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...