Gå til innhold

sår i halsgropa,tips trengs takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

det lukter sånn å,å vi skal i bryllup idag,kunne tenkt mæ å fått det litt bedre.stakkara må jo være ont. hun er 4 uker imorgen.

potetmel har jeg hørt,andre effektive tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Talkum eller potetmel ja. Det holder henne tørr og forhindrer ar huden blir klam og sår... Har hun fått skikkelig sår alt, så ta litt sinksalve eller tilsvarende sårsalve og smør henne med... Når det er leget så begynn med pudderet.

Og vask godt først! Siden det lukter så er det mest sannsynlig en del døde hudrester oppi der som må fjernes...

Skrevet

Det aller viktigste er å sørge for at hun alltid er tørr under haka, altså at dere altid tørker henne godt etter at hun har gulpet eller det har rennt melk under der, eller etter vasking. Da blir det ikke sår i halsgropa...

Skrevet

Jeg brukte en krem jeg fikk kjøpt på apoteket (ikke dyr) som heter Cavilon, en barriere krem. Hjalp meg veldig!

Skrevet

Vask og tørk godt og ta på pudder. funker som bare den på jenta mi=)

Skrevet

Hvis hun har mye valker så fikk jeg tips fra helsesøster om å klippe noen strimler av mykt bomullstøy og legge i valken slik at huden ikke ligger og gnisser mot hud.. Og ellers som alle over her, med tørke godt og ha litt zink på.. Men ikke samtidig som bomullsstrimla!

Skrevet

Inotyol salve er vidundersalve for sår hud. Har hørt at det ikke er bra å bruke for mye av den (uten at jeg vet hvorfor), men den er helt fantastisk som "krisekrem". Finnes på apoteket (ofte i babyhyllene), og fås kjøpt uten resept.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...