Gå til innhold

Tips til reise til New York med 9 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise en uke til NY når Åsne er 9 mnd gammel og lurer på andres erfaringer med mat og endring av døgnrytme.

Har hørt at middagsglass ofte er tilsatt sukker i andre land enn Norge, er det noen som vet noe om det? Bør vi ha med glass hjemmefra?

Hvordan bør man tilrettelegge søvnrytmen før man drar, mens man er der og når vi kommer hjem? Vet vi risikerer å rote til alt nå:) Hun sover stort sett i halv åttetiden og våkner mellom 07 og 0815 for tiden.

Var det lett å få babyen til å sove på flyet?

Er det Huggin som er bleiemerket der borte?

Tar i mot alle tips for å få en fin ferie i NY:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i Amerika i 6 uker med junior tidligere i år. Da var han 6 mnd.

Middagsglass har de i hopetall, mye bedre utvalg enn her hjemme. Økologisk og ikke tilsatt noen verdens ting av sukker og andre "skumle" saker.. ;)

Ang soving så lot vi han sove når han ville på flyet, og prøvde å dra det litt ut da vi kom fram. (Kom fram ca kl 16 lokal tid, drøyde det da til 19 lokal tid, da var klokka i Norge 01..) Gikk fint det, sikkert fordi han hadde hatt flere lange lurer på flyet.

Han sovnet veldig lett på flyet, sikkert pga den monotone duringen. Anbefaler å ta med en tynn lue på flyet, da det kan være litt kald trekk fra aircondition anlegget.

Av bleier er Huggies og Pampers mest vanlig. Huggies er litt små i størrelsen, men ellers helt ok. Pampers lukter veldig parfyme, men bortsett fra det akkurat som hjemme..

Bleiene er litt dyre i forhold til her hjemme, ca 80,- pr pakke.

En lite tips skal du få med på veien; Ikke forvent noe særlig hjelp eller at noen tar hensyn til deg/dere selv om dere har barnevogn.

Jeg var på Macy's med junior og ble stående å vente på heisen i 20 min uten at noen brydde seg. Alle bare sprang frem og presset seg inn da heisene kom. (5 stykker) Det sto en annen dame der også med barnevogn pluss 2 småunger, hun hadde stått der enda lengre..

Endte med at jeg måtte ta rulletrappa ned for ellers kunne jeg sikkert stått i evig tid.

Denne innstillingen er ganske vanlig, de viker ikke på gatene heller, så ikke ta med noe større enn en trille.

Dette er erfaring kun fra NY, ellers i Amerika var det stikk motsatt, folk var helt ville etter å få hjelpe, bære, prate, dikke osv. osv..

Uansett, New York er en fantastisk by og jeg lover at dere får en opplevelse for livet.

Ta en tur til Madison Square Park på formiddagen. der treffer dere en skokk av unger i alle aldre (0-4) som springer rundt og leker sammen med nannyene/foreldrene sine. Kjempegøy!

God tur! :)

Skrevet

Jeg svarte på et lignende innlegg igår ...

Jeg har bare reist med baby på 4,5 mnd, men det blir vel noe av det samme:

Bestill Baby cot på flyet. VIKTIG!! Ellers må du ha babyen sovende på fanget, og det gjør ihvertfall ikke min. Jenta vår sov kjempegodt i baby coten. Det er også en fordel om man flyr når det er babyens natt ...

Skal du reise direkte eller ved mellomlanding? Det er to helt forskjellige ting, om du skal mellomlande, husk at babyen må sove på flyplassen også. Kan hun sove i bæresele? Eller ta med trille som du kan ha til gaten og få igjen ved mellomlanding (hør med flyselskapet).

Mat: No problem! Amerikanerne har MYE god mat å velge mellom og alt mulig av ting man kan kjøpe til babyen. Men det spørs litt på hvor dere bor, kan ikke huske så mange dagligvareforretinger midt i NYC ... men de har jo slike store apotek (Walgreens, eller hva de heter der), de har sikkert mat. Sjekk hjemmesiden til gerbers (sikkert www.gerbers.com) og earth's best, det er vel de vanligste babymatmerkene.

Bleier: Vi buker Huggies og er kjempefornøyd. Pampers stinker parfyme. De vi har valgt heter Huggies Supreme Natural Fit. Har aldri hatt en lekkasje. www.huggies.com

Søvnrytme/Jetlag: går bedre enn man forventer. Babyen innstiller seg temmelig raskt. Er nok bare veldig trøtt tidlig om kvelden de første dagene, men det er dere også ;-).

Ellers: ikke ha mye planer de første dagene. Babyen er nok sliten etter turen og mye nytt, så da er det greit å ikke stresse rundt!

God tur. NYC er deilig. Gå masse turer i central park! Kos dere :-)

Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar begge to! Da vet jeg litt mer hva vi går til.

Vi skal mellomlande på Island, så vi får prøve å få henne til å sove på flyet da. Icelandair har ikke sånn Babycot, men vi kunne ta med bilsete, og satser på at vi får henne til å sove der.

Vi har bestillt hotell med basseng, så da regner jeg med at vi tar et par rolige dager før lommeboken skal til pers på shopping:) Gleder meg veldig, har bare vært i LA før, så det blir spennende.

Skal absolutt ta en tur til Central Park og Madison Square Park, så får hun hilst på noen amerikanske barn også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...