meg og jentene Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Hva tenker du om Røa og Hovseter? Vurderer å flytte dit, men vet litt lite om det. Røa jo "farlig nært" Holmenkollen på kartet, og jeg er ikke interessert i å flytte til et snobbested. Vil helst ha et sted med mangfold, vet det ikke er mest av det på Røa, men er det litt? Grunnen til vurderingen er at vi nå bor sentrum øst og vil helst flytte til et mer barnevennlig område av byen. Har vurdert Oppsal m.m. synes det også ser fint ut, men litt langt unna jobber m.m. Vil ikke lenger unna sentrum heller. Ville aller helst ha flyttet til Tåsen, Kjelsås e.l. men er altfor dyrt. Røa er billigere enn Tåsen?!
Amy - I love whales Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Hovseter blir jo kalt vestkantens østkant nettopp pga det mangfoldet du er ute etter. Har selv jobbet på Hovseter for noen år siden i det området med blokkbebyggelse, man skulle tro på oppholdt seg på Grønland torg
Dunder Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Røa er nok like dyrt som Tåsen vil jeg tro. Mulig det er litt billigere på Hovseter. Jeg vil anbefale bydelene på Østkanten hvis du ser etter barnvennlige områder med mer mangfold i befolkningen. Så jeg ville heller satset på Oppsal, Skullerud, Lambertseter, Manglerud osv.. hvis ikke det blir helt feil i .f.t. jobb. Hvis du vil bo nærme byen så er jo Etterstad et barnevennlig område som ligger like ved Helsfyr t-bane stasjon. Jeg har bodd på Røa, og jeg vil langt på vei foretrekke Etterstad...
BettyBoob Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Jeg bor på Godlia, rett ved Oppsal vokst opp her, og trives som plommen i egget! Jeg jobber i sentrum og bruker 12 min med t-banen til byen ellers er de stedene du ramser opp fine, Tåsen/Kjelsås er flott!
meg og jentene Skrevet 8. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2008 Du som har bodd på Røa, hva synes du er negativt der?
Dunder Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Det er lenge siden nå, men jeg trivdes ikke så godt der. Det er ikke noe galt med stedet i og for seg, men det ble veldig "hvitt" og homogent for meg som er vokst opp på Østkanten. Det blir jo også ganske snobbete ettersom det bor mange folk der med god råd. Men hvis du først skal bo på vestkanten, så er nok ikke Røa det verste. Det er jo tross alt langt unna palassene i Holmenkollen. Men vil likevel anbefale deg å ta en kikk på Etterstad!
frk Nilsen Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Jeg bor på Valle Hovin, kjempe fint barnevennig område :-) Ikke langt fra Etterdstad, motsatt utgang på helsfyr T. Oppsal, Manglerud, Lamberserter, Bryn er og veldig fint. Her på Valle Hovin er det svært få 4-5 roms, men er du ute etter en 3 roms er det perfekt! 21bussen utenfor døren, og 5-6min til T-banen(som kun bruker 7min til sentrum)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå