Gå til innhold

Utdriving i tide og utide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at utdrivinga starter helt av seg selv med jevne mellomrom - uten at jeg framprovoserer det på noen måte? (det er da snakk om minst en gang i timen) Jeg kjenner veldig godt når den starter, fordi det gjør vondt. Og jeg greier slett ikke alltid å finne noen logisk grunn til det (noen ganger er det baby som gråter, berøring eller andre ting som er greit å forklare - men det kan skje når hun bare ligger og sover, eller til og med når jeg ikke engang er i nærheten av henne overhode). Og med den utdrivinga mi så er jo alt gjennomvått på et blunk når den starter opp - melkespruten står jo i alle retninger... Akk ja.

En annen ting - når jeg pumper så stopper utdrivinga etter en stund (først kommer det gjerne 60-80 ml på noen få minutter, og så sneeeegler det seg opp til 100 ml de neste 20 minuttene eller så før det plutselig tar av igjen og flaska er full på et blunk. Så det er jo ikke det at puppen er tom etter 60 ml, det er bare det at utdrivinga rett og slett stopper. Og det skjer til og med om snuppa ligger og ammer på det andre brystet mens jeg pumper. Noen triks for å få i gang neste utdriving litt tidligere så jeg slipper å sitte og "tørrpumpe" i mellom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er som jeg skulle skrevet det selv, bare jeg ikke har like mye melk som deg. Jeg pumper nok ut max 80 tenker jeg....

Men utdrivningsrefleksen kommer i tide og utide og det gjør ganske så vondt innimellom og det blir selvfølgelig vått;-)

Og når lillegutt ligger å ammer så må vi bruke litt god tid for å "vente" på at utdrivningsrefleksen skal starte igjen etter første runde....

Så ikke vet jeg hva vi kan gjøre for å holde slusene åpne!??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...