Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #1 Del Skrevet 7. august 2008 da jeg fødte min først fødte en måned for tidlig var jeg ganske redd og uforberedt, kom til sykehuset med mistanke om vannavgang får å ta ultralyd hvor jeg ble skjelt ut for de jeg var kommet til feil avd, men jeg hadde skriv fra legen min at det var her jeg skulle møte opp... ble henvist på gangen å fikk beskjed om å vente, geit nok..men ikke i over 2 timer på en forferdelig stol. da jeg endelig kom inn hadde jeg 5 cm åpning og fødselen var igang. jeg ble lagt på et rom med 5 andre jenter som lå på overtid og venta på å bli igangsatt. der lå jeg i over en time med kjempe smerter og hadde spydd ut hele meg selv, mens gubbene til de andre damene måtte snike seg forbi meg som lå rett ved døra. så endelig etter å ha bedt om hjelp flere ganger ble jeg presangtert for en jordmor. henne la meg inn på et eget rom, og ble borte, jeg var så redd og hadde så vondt og følte meg så alene, samboeren min var jo med meg, men han viste jo ikke noe mer enn meg. han var flere ganger på gangen for å finne noen til å hjelpe meg men ingen hadde tid, jeg merket at nå begynte jeg å måtte presse, gudselov kom jormora i tide, jeg så hun fikk litt panikk da hun så at bebyen var klar for å komme, hun løp ut for å hente en jordmor til og midt oppi alt spurte hun hvem jeg var og hvor papirene mine var, de hadde jeg levert til en dame da jeg kom... jeg husker jeg tenkte nå dør jeg. vesla mi kom til verden frisk og fin men jeg sitter igjen med skikkelig fødsels angst, det er ikke selve fødselen som plager meg, men jeg er så redd for at jeg skal bli glemt og ikke få den hjelpen jeg trenger igjen.. jeg veit de hadde det veldig travelt på sykehuset den dagen men alikevell:( kan også si at barsel var like ille, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138402614-redd-for-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-under-f%C3%B8dselen-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #2 Del Skrevet 7. august 2008 Skriv ett brev hvor du forteller hva du opplevde sist, og lever en kopi som de legger i mappen din på sykehuset. I tillegg beholder du en kopi, for sikkerhets skyld hvis de skulle "surre" bort papirene dine når du kommer inn. Det er jo også mulig å skrive hvilke ønsker du har for fødselen din, dette skal de ta hensyn til så langt det er mulig. Du kan jo også be om å få en samtaletime på forhånd med jordmor for å gå igjennom det som skjedde sist med henne. Har også hørt at det finnes jordmødre som stiller opp, når fødselen setter igang, hvis de har avtalt dette med deg på forhånd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138402614-redd-for-%C3%A5-v%C3%A6re-alene-under-f%C3%B8dselen-igjen/#findComment-138402640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå