Gå til innhold

Okey.... Jeg har alvorlige problemer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen være så snill å hjelpe meg? Fødte en liten en i februar og rundt 2 mnd. etter fødsel begynte jeg å få problemer med å gå på do. Gjør så SINNSYKT vondt å ha avføring... Har vært hos legen og sjekket det, og hun mente jeg måtte ha hemorider. Jeg følte egentlig at legen ikke sjekket det skikkelig, men hva vet jeg...? Jeg kan ikke se noen klumper eller andre utvekster. Det ser bare litt rødt og irritert ut, ikke såraktig... Hva skal jeg gjøre??? Jeg klarer ikke å leve med dette mer! Gruer meg så sykt til å gå på do... Har prøvd diverse salver, men ingenting har funket. Er det noen snille damer her med noen gode råd?? Noen med samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oida!! det hørtes akkurat ut som ei i bim-gruppa mi.

hun fikk skikkelig problemer med avføringen et par mnd etter fødselen og hadde ekstreme smerter til slutt. levde på rosiner kun får å holde magen løs nok.

det viste seg at under fødselen så hadde hun revnet litt i baken og det hadde ikke grodd ordentlig. hun hadde et hull på str. med en lillefinger å få avføringen gjennom.

det kan jo selvsagt være innvendige hemorider da. skal jo ikke male fanden på veggen.

men skjekket legen din innsiden?? eller bare tittet hun deg i rumpa? krev en ordentlig skjekk!! sånn kan du jo ikke ha det. hemorroide eller ikke. husk at legene er her for oss, ikke omvendt;)

Skrevet

Ikke bestandig de vises på utsiden... Kan også være sår eller betennelse i endetarmen.Kontakt legen din på nytt, omså bli henvist til et sykhus for skikkelig sjekk i baken :) Lykke til!

Skrevet

hmm... ok. er det noen sjanse for at eg blir sendt videre til spesialist? Er det forresten noen som har noen erfaringer med salver/medisiner som HAR funket på slike problemer?

Skrevet

Hei du. Jeg har slitt med det samme i tre måneder nå, og legen min sa også bare at det er hemoroider og litt sprekker (!) og jeg fikk salve og stikkpiller som jeg ikke syntes funket noe særlig. Prøvde AC3 også og det hjalp litt. Men ingen av de midlene skal brukes over lenre tid, så her har det kommet tilbake hver gang. Men så fikk jeg ett tips om å prøve med honning, og det har hjulpet og kan så vidt jeg vet brukes så lenge man trenger det:) Smører litt på hver gang jeg går på do og tisser. Har funket kjempe bra her hos meg:) Lykke til...

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen. Gikk til legen og han fant et rift på fire, fem mm. Fikk da en salve som heter Xyloproct- kunne visst også kjøpe den reseptfritt. Smøre morgen og kveld, pluss 10 min før du går på do- og rett etter du har vært:O) Fikk også Movicol pulver, for å lettere kunne gå på toalettet..... Dette hjalp meg etter bare et par dager.

Lykke til, skjønner godt hvordan du har det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...