Gå til innhold

MA i uke 11 - trenger råd

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ny her og har lest masse innlegg fra dere, utrolig nok så hjelper det veldig å høre om andre i samme situasjon. Jeg hadde utskrapning for 5 dager siden og det eneste jeg tenker på er når kan jeg prøve igjen... Det tok også 8 mnd fra vi startet å prøve til jeg ble gravid, så gleden var enormt stor da jeg ble gravid. Jeg var 11 uker på vei - trodde jeg - men det viste seg at fosteret døde da det var 6+1 dag. Jeg gikk altså i 5 uker med noe dødt inni meg, grusomt å tenke på! Man hører så mye forskjellig om når man kan prøve igjen, noen sier kjør på med engang, andre sier 1 mens, 2 mens og 3 mens har jeg også hørt. Hva tror dere? Er det tilfelle at man blir fortere gravid eller er det slik at jeg som brukte hele 8 mnd kommer til å bruke lang tid igjen?

Håper på noen råd, sitter her med rødvinsglasset mitt og slukker sorgen..tenker bare på å bli gravid igjen...

Hilsen

Fersk i gamet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere leger har sagt 2 mens til meg. Senest på mandag var jeg på sykehuset og legen anbefalte 2 mens slik at livmoren får renset seg og bygget opp ny slimhinne, for risikoen for ny SA/MA er økt hvis man blir gravid med en gang.

Ikke vet jeg, men jeg vet at jeg ikke vil oppleve en tredje MA så vi venter 2 mens før vi prøver på nytt.

Angående fortgang, dte vet jeg ikke. Jeg har alltid blitt gravid på første forsøk (men til gjengjeld mistet 2).

Lykke til med ny spire, neste gang sitter den i 9 mnd! =)

Skrevet

Har som deg ovenfor her fått høre å vente to sykluser fordi de ellers mener å se en tendens til økt hyppighet av SA hvis en skynder seg fordi livmor-slimhinnen ikke har fått bygd seg nok opp igjen.

En blir visst lettere gravid, ja, de første syklusene etter en SA/MA fordi hormonene gjør en mer mottakelig, og fordi slimhinnen er så klar for egg.

Selv har jeg mistet tre ganger, etter første gangen ventet jeg til 4 syklus, etter andre gang ventet jeg 2 sykluser. Nå venter jeg dog på utredning, så ikke bli lei deg av å lese om mine tap, de fleste mister toppen en gang, også sitter det;)

Ta deg uansett tid til å komme over dette tapet før du prøver igjen, det har du mye igjen for.

Masse lykke til!

Skrevet

Til meg sa legen at man burde vente 3 menstrajoner før man ble gravid igjen, men at det ikke var farlig å bli gravid før. Jeg har min 1. mensen nå, og kommer tl å prøve etter den er ferdig. Kjenner at jeg ikke har tålmodighet å vente så lenge nei...

Mistet forresten i SA i uke 13 og hadde utskrapning. og mensen kom etter neste 5 uker tilbake.

Skrevet

Hei.

jeg hadde MA og utskrapning for 8 uker siden. Var da 9 uker på vei,men fosteret hadde vært dødt noen uker. Fikk beskjed fra legen at jeg kunne begynne å prøve igjen med en gang,men måtte vente 2 uker pga infeksjonsfaren. Og nå er jeg gravid igjen:)

Blei vel gravid 3 uker etter MA.

Masse lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for råd og svar! Det er virkelig godt å snakke med andre som har opplevd dette, men krysser virkelig fingrene for at det ordner seg for deg snart! Det er såååå urettferdig! Det virker som du har masse pågangsmot og tenker positivt, så ikke gi opp, neste gang sitter den for deg!

Masse lykke til til deg også:)

Skrevet

Åh nå ble jeg glad!!!! Det er så godt å høre at det er noen leger som sier at man kan starte på med engang! Nå er det bare 5 dager igjen så har jeg ventet 2 uker, jeg tror jaggu jeg bare kjører på så får det bare stå til! Gratulerer masse til deg, så utrolig hyggelig at den satt med engang:) Jeg håper det skjer med meg også, har ikke tålmodighet til å vente, og tror ikke vi klarer å bruke prevensjon frem til første mens.

Masse lykke til!!!!!

Skrevet

takk for det:)ja,du får bare hoppe i det:) masse lykke til til deg også:)

håper at det klaffer fort med deg også:)

Skrevet

Hei. Jeg mista i trettende uke, og hadde fått beskjed om å vente minst en menstruasjon før jeg prøvde igjen.

Jeg gikk og venta og venta på den eggløsninga som aldri kom- trodde jeg, og dro til slutt til legen for å sjekke om jeg hadde en hormonubalanse.

Men nei, jeg hadde blitt gravid rett etter jeg mista, og var allerede 11 uker på vei!! Nå er jeg 13-14 uker på vei, og er kjemperedd for at det skal gå galt, spesielt etter å ha lest om alle de som har fått formaninger om å vente 2 og 3 sykluser for at ikke faren for spontanabort skal være så høy...

Skrevet

tredje<3

Fikk beskjed at det ikke var farlig å bli gravid rett etter, så ikke bekymre deg !! Bare kos deg med magen din du =) Har og ei venninne som ble det og det gikk kjempe bra =)

Skrevet

jeg har og mistet 2 ganger, en MA og en SA, og fikk beskjed om at det var bare å prøve igjen. Imellom de 2 gangen fikk jeg en sønn, og nå venter jeg en ny gutt i oktober. Kjøpt deg en eggløsningstest og XXXXX ivei de dagene det gjelder:)

Jeg ble gravid på første forsøk alle gangene:)

Lykke til!;)

Skrevet

Hei!

Legen min sa at vi kunne prøve med engang. Måtte vente 2 uker med og ha sex da pga infeksjonsfare osv. Det kan ta litt tid før man blir gravid igjen p.g.a hcg nivået i kroppen henger litt igjen. Jeg tok en graviditets test 5 uker etter inngrepet og den var negativ. Så da visste jeg at hcg'n var borte fra kroppen, det var iallefall så små mengder igjen at det ikke kunne gi utslag på noe test. Nå er vi prøvere!:)

Legen sa til meg at det viktigste var at begge var LIKE klar for det. Og at vi hadde fått snakket ordentlig ut om det. Jeg spurte legen om det var større risk for ma/sa hvis vi prøvde med engang og det sa hun at det ikke var.

Lykke til!!:)

Skrevet

Jeg vet at hvis jeg hadde vært i din situasjon så hadde jeg gått rett på sak med en gang blødningene stoppet! En er veldig fruktbar frem til første mens etter en SA/MA fordi graviditetshormonet da fremdeles er i kroppen.

Jeg fikk påvist en MA i uke 19 på ordinær ul, da hadde fosteret vært dødt siden ca uke 14..Ble satt i gang dagen derpå og sjokken, sorgen og tomheten som fulgte etterpå er det verste jeg noengang har opplevd..Ville ha en ny spire så fort som mulig for å fylle tomheten. Legen anbefalte å vente en eller to menser, noe vi gjorde. Det tok oss 7 mnd å bli gravid igjen, og jeg er vanligvis veldig fruktbar (blitt gravid begge ganger på første forsøk). jeg ergret meg grønn over at jeg ikke hoppet rett i det etterpå, for jeg er ganske sikker på at du blir ikke befruktet før kroppen er klar for det!

Tvi-tvi uansett hva du velger:-)

Er forresten i uke 25 med ny baby og alt ser bra ut! Snart er det din tur igjen og da går nok alt bra skal du se.

Klem

Skrevet

Tusen tusen takk for gode råd! Fikk gåsehud da jeg leste om din MA i uke 19, men så utrolig fantastisk at du er gravid igjen og i uke 25!

Jeg har kjørt rett på sak, i dag er det 13 dager siden utskrapning og vi klarte ikke vente....Det blir en spennende tid fremover, krysser fingrene for at den sitter. Det er så utrolig godt å lese det du skriver om at man har så mye hormoner og at sjansen for å bli gravid fort er stor!

Tusen takk og lykke til.)

Skrevet

Jippi jeg blir såååååååå glad når jeg hører slike historier:) Tusen takk, dette gir virkelig guts til å bare kaste seg ut i det igjen! Og det har vi gjort, i dag var det 13 dager siden MA og vi klarte ikke vente en dag til, bare å krysse fingrene nå:)

Skrevet

Utrolig moro!! Gratulerer, helt fantastisk! Nei ikke hør på alle de historiene du hører, det er like mange gode historier om de som har blitt gravid rett etter en MA og det har gått bra med veldig mange! Nå går det bra med deg også skal du se! I dager er det 13 dager siden MA og vi klarte ikke vente lengre, nå kjører vi på så får det bare stå til:)

Lykke til!

Skrevet

Lykke til du også, håper spiren sitter kjapt hos deg:-)

Skrevet

Det var kjpt:) Så kjekt da..... Men..... Lurer på en ting.... Må man ikke ha eggløsning først da, eller kan man bli gravid når som helst???? Jeg hadde blødning i litt over 3 uker, og nå prøver vi igjen. Testen viser foreløpig negativt.

Please, er det noen kan gi meg et svar????

På forhånd tusen takk:)

Skrevet

Det var kjapt:) Så kjekt da..... Men..... Lurer på en ting.... Må man ikke ha eggløsning først da, eller kan man bli gravid når som helst???? Jeg hadde blødning i litt over 3 uker, og nå prøver vi igjen. Testen viser foreløpig negativt.

Please, er det noen kan gi meg et svar????

På forhånd tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...