Gå til innhold

Dere som har baby som sover på eget rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi (3mnd) vokner hver 3 time på kvelden når hun er lagt, dette er da før vi har lagt oss. Men når vi har lagt oss for kvelden, vokner hun hver time. Tror muligens det er vi som vekker henne. Tenker kanskje på og ha henne på eget soverom, men syns den tanken er litt skummel enda.. Hvordan hører dere babyen? Babycall? Er litt redd den skal evt slutte å funke, vi ikke skal høre osv. Ja mange tanker rundt dette.

Veldig skeptisk, men slitsomt å må trøste baby hver time og gi mat.

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi begynte å sove på eget rom da ho var 2 mnd. Hadde ikke noe annet valg rett og slett. Hun sov meget urolig, lagde mye lyder og kava en del, så jeg fikk null søvn. Våknet hele tiden. Hun sov også veldig dårlig, jeg fikk inntrykk av at hun registrerte når det var noen i rommet, og dermed våknet. Hvertfall endte det i dårlig søvn for alle sammen, så vi la henne på eget rom tvers over gangen (1 meter unna oss).

Hun sover i stor, fin sprinkelseng. Har ikke dyne eller type pledd som kan havne over henne. Har henne i en slags "sovepose" med korte ermer. Har hengt en uro over senga som hun titter mye på og prater med :) Fra første natt på eget rom sov hun som en stein. Etter et par dager begynte hun å sove rundt uten nattmåltid (tidligst. kl 06 i såfall), og vi sover så mye bedre alle sammen. Helt fantastisk! Ikke våkner hun heller slik hun gjorde. Jeg kan være i rommet der hun sover, t.o.m slå på lyset uten at hun våkner.

Når det gjelder hvordan høre babyen, så våkner vi tvert dersom hun lager lyder. Det er umulig å ikke høre noe for rommene ligger helt tett, og det kommer ikke støy eller noe utenifra heller. Vi har brukt babycall i perioder, men det var ikke vits etterhvert. Jeg sjekker henne en del ganger i løpet av kvelden at hun har det bra og at hun puster (litt hysterisk kanskje?), og hvis jeg våkner om natta, sjekker jeg også.

Hvis du ikke er veeeldig tung-sovet, så våkner du garantert lett når du hører lyder fra barnet. Det er som en slags "mamma-radar" for sitt eget barns lyder :) Men prøv dere fram.. forsøk gjerne med babycall dersom du er usikker. Lykke til, og håper det funker! :)

Skrevet

Glemte å skrive at min datter er 3 mnd (i tilfelle du reagerte på at jeg skrev "prater med uroen".. er bare pludring!) :-D

Skrevet

Ja tror absolutt att vi skal prøve, har merket att både vi har vekt henne og omvent. Desutten tror jeg neppe hun trenger mat hver time, men att hun rett og slett bare kjenner lukta mi og vil ha puppekos- (veldig slitsomt) Og når hun endelig sovner, lirker jeg puppen ut og jeg må sovne i den stillingen jeg ligger i (hun vokner av hver minste bevegelse.)

Men hun illskriker jo, og det er vanskelig å legge henne i egen seng. Desutten virker det som hun vrir seg fordi hun må rape, men jeg bruker ikke ta henne opp- for da vekker jeg henne.. Så det er liksom bare puppemetoden som funker. Så hun sover sammen med oss fra første måltid etter vi er lagt oss.

Men når jeg tenker over det, er det kanskje litt rart att hun sover godt i sin egen seng når vi er på stua (på kvelden) men når vi er lagt oss, så må hun absolutt i vår seng.

Jeg gir litt pupp og litt mme. Men har så lite melk igjen, att det er egentlig ikke vits. Brukes bare til og få henne til å sovne.

Skrevet

Vi har babycall på kvelden når vi sitter å ser TV etc, så slipper vi å lytte etter lyder, var det han eller var det tv.... Men når vi går å legger oss åpner vi soveromsdørene, og jeg hører han godt når han gråter, og når han pludrer. Etter han kom på eget rom klarer jeg å sovne selv om han ligger å pludrer på rommet sitt, det hadde jeg ikke sjangs til når han hadde sengen sin på vårt rom.

Skrevet

Vi flyttet mini på eget rom da hun var 7 mnd. Hun har aldri hatt et godt sovehjerte og flyttingen hjalp ikke på det heller. Hun våkner fortsatt i hvert fall annenhver time etter 11 og sover ikke med en gang hun får smokk eller har sett en av oss heller. Det er nok ikke alltid det hjelper...

Vi har soveromsdørene åpne om natten og hører alt vil jeg påstå. Bruker babycall når vi legger henne og er i stuen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...