SokkeLaila Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 ..kanskje ikke sååå viktig, men et litt sånn jeg-går-og-lurer-på-om-dagen-spørsmål..! Hva skjedde en gang i evolusjonen som gjorde det sånn at all møll og annet smått flyr mot lyset?! ..før i virkelig gamle dager må det jo ha vært møllfritt i hele verden -for på natten må de jo ha flydd mot månen..? Eller? Det var jo ikke før mennesket fikk kontroll på ilden og senere skapte elektrisk lys at denne møllvanen kunne være et faktum.. ..og hvordan oppstod denne trenden blant møll og sånne nattdyr? Jeg lurer litt på dette om dagen..!
Fabelaktiv Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Ja, også da vi fikk kontroll over flammene og etterhvert lyste opp hele byer med elektrisitet så fløy de tilbake fra månen! Værre er det ikke Sebbe bebbe! Dette kunne du ha funnet ut selv!
SokkeLaila Skrevet 7. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2008 Skal jeg tro deg?! Fløy de faktisk helt til månen alle sammen? Åjåj! Aldri undervurdere møll med andre ord! Takk for oppklarende svar! ..men om strømmen går i en hel by -flyr de til månen igjen bare for den ene natten da..? Litt sånn campingish..?
Fabelaktiv Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 De starter jo på ferden, men så ser de lys fra neste by og kalkulerer at avstanden dit er litt kortere.. poff - så snur de!
SokkeLaila Skrevet 7. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2008 Du verden!! ..aldri undervurdere Fabels inngående kunnskap om møll heller, tydeligvis!! Så glad jeg er for at dette nå er et skrinlagt spm!! Takk! Neste gang jeg lurer på noe skal jeg rope på deg!
Fabelaktiv Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Kan noe (det meste) om absolutt alt, faktisk! Bare å spørre - det er meg en glede å svare
Ladybug~N&E Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 det er ikke alle møller som flyr mot lyset skal jeg fortelle dere!!!! jeg traff nemlig på en møll som stupte, og da mener jeg skikkelig stupte, samlet vingene å greier, rett inn i øret mitt!!!! helt inn! han satt der inne og bzzzt med vingene på trommehinna mi. da snakker vi panikk altså!!! jeg hylte og skrålte som en gal, ringte gubben og fikk han hjem (han trodde forøvring jeg blei voldtatt, slik jeg skrek) han skjønte lite da jeg ba han se meg i øret for å si det sånn. jeg gikk og ristet på hodet som en galing mens jeg hoppet rundt.. han lo av meg når jeg ikke så han... slemmen. måtte på legevakta og få pirket den ut med en diger jæ..l av en pinsett.... men når jeg tenker etter.. kan det være at jeg er helt tom i hodet og han så lyset fra andre siden?? hmm... noe å tenke på det..
attpåklatt!! Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Å, nå ler jeg høyt her jenter! Men du Ladybug? Hva sa legen?? :-))
SokkeLaila Skrevet 7. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2008 Kan det være at den var en guttemøll som trodde du var en stor, fin jentemøll?! 'Ladybug', mener jeg..! Varsku for skumel nick!
Fabelaktiv Skrevet 7. august 2008 #10 Skrevet 7. august 2008 Må nok være det tomme hodet eller at ørene dine rett og slett er så bleke at de kan mistas for å være månen
Ladybug~N&E Skrevet 7. august 2008 #11 Skrevet 7. august 2008 legen sa ikke stort. han var mest opptatt med å le.. som alle andre på venterommet. innimellom latterkulene syntes de synd på meg. jeg bare gråt jeg og hadde totalt angst for at den møllen skulle legge egg i øret mitt.. så for meg masse møllbabyer inne i hodet mitt. det var skikkelig ekkelt altså!! og ingenting å le av!! hehe;)
Fabelaktiv Skrevet 7. august 2008 #12 Skrevet 7. august 2008 Hadde det ikke vært greit å fylle det tomme hodet med NOE da.. ? Eller?
Ladybug~N&E Skrevet 7. august 2008 #13 Skrevet 7. august 2008 hmm... rommet jeg var i var veldig mørkt.. men jeg hadde pc'n på da. kan det være at møllen var skjeløyd og bommet på lyset fra skjermen? om ikke så holder jeg en knapp på bleke ører for den møllen kom faktisk ikke ut på andre siden;)
Ladybug~N&E Skrevet 7. august 2008 #15 Skrevet 7. august 2008 jo der sier du noe fabelaktiv men jeg hadde nå fortrukket å fylle hodet med noe som ikke lagde like mye bråk. tomme tanker f.eks;)
SokkeLaila Skrevet 7. august 2008 Forfatter #16 Skrevet 7. august 2008 ..og nå ber du faktisk om én til i nicket ditt?! Bevare meg vel!
Ladybug~N&E Skrevet 7. august 2008 #19 Skrevet 7. august 2008 jeg innser at nicket min ikke passer helt sammen med denne møllhistorien;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå