Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en forholdsvis stor og herlig gutt 3,5 mnd på 66 cm og 8300 gram.Fødsel 3800 og 52, så vokst godt!

Har såvidt prøvd meg på å gi litt velling på kvelden, pumper meg og gir flaske. Har i løpet av et døgn "nok" melk, men litt lite på kvelden derfor flaske. Føler det virker som han trenger mere næring. Har gått helt probemfritt å ha litt grøtpulver i melka, brukt lite enda da.

Hvordan merker man egentlig at de trenger mere? Poden min spiser ofte, men nå har vi prøvd å drøye litt mellom måltidene på dagen og virker som det har fungert. Spiser nå ca hver 3 t dag og natt(10-12x i døgnet før det)

Lurer rett og slett litt på hva andre mammaer til babyer med godt næringsvett gjør?

Dessuten dere med babyer itt eldre enn min, hvilke str bruker dere? bruker 68 og begynt med enkelte plagg i 74...Men fortsetter vel ikke å rase så opp i str etterhvert regner jeg med=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke målene til Linus nå, men han er 10 uker. Var 4040 gram og 51 cm når han blei født.

Han spiser (mm) ca 8, 12, 16, 20 og har fått nattpupp halv 4.

Han har hele veien hvert litt urolig på kveldene, fra 18-22 og er veldig til og fra puppen.

I går og i dag han mannen hvert på jobb på kvelden så da har jeg tydd til kveldsflaske etter 20-puppen. I går tok han 80 ml mme etter kveldspuppen og sov til 06.30 i dag. Så blir spennende å se når han våkner i morgen. Han tok 140 ml mme etter 20 puppen i dag.

Linus bruker str 68 nå

(buhuu...... alle de søte små klærne hans er for små)

Skrevet

Så bra at han vokser seg stor å sterk da:) sunnhetstegn det...

Hvis de får for lite mat blir de vel ofte veldig utilpasse og sutrete... Sover dårlig,osv..

Men det viktigste tegnet er vel at de legger bra og jevnt på seg, og det gjør jo gutten din :)

Jeg har en godgutt på 10 mnd :) Jeg ammer veldig mye fortsatt.. Prøver å ikke amme han på natta(gir vann istedenfor), men roer han seg ikke når han våkner på natta så gir jeg han mat. Han får brød og grøt,frukt og fruktpure, ellers ammer jeg han flere ganger om dagen:) (har ikke tellinga)

Han er 9600g og 71,5 cm.

Han bruker mest str 68 og litt i 74. Og kan fortsatt bruke noe vi har i 62 på han faktisk.. Og nei, han er ikke for tynn, men tror det er pga at han ikke er så lang! Slank er han, men ikke tynn:)

Skrevet

skjønner ikke helt hvorfør du gir grøtpulver, grøt er jo tung mat for den lille magen, tarmene er ikke fullt utviklet derav rekommenderes grøt fra tidligest 4 mån. Til dess er det MM eller MME som passer best... MME er jo i så fall lurt å gi hvis du føler han ikke får nok (men det låter jo ikke ut som han får for lite næring;)

Jeg husker jeg pumpet på natta og gav det følgende kveld hvis minsten suttret, nå har melka regulert seg og vi er førnøgde begge to:)

Skrevet

min er 11mnd og har meget godt næringsvett. har har konstant munnen åpen, klar til å få dyttet inn ett eller annet spiselig.

han spiser hva som helst;) men man må jo prøve å holde igjen litte grann da så han spiser 4ganger om dagen. 9, 13, 1630 og 20. sånn ca. han spiser litt brødskalker, frukt o.l som mellommåltid. så lenge han ikke klager så regner jeg med han får nok. han sier klart i fra på sin egen måte om han vil ha mer mat. nå f.eks har vi gått opp til to hele brødskiver til frokost og til middag spiser han masse av det vi har eller 1 og et halvt middagsglass!

han har lagt på seg veldig godt siden fødselen. da veide han 2,6kilo. han veide 7740gram sa han var 6mnd og nå 11mnd gammel veier han 9600g og er hele 80cm. så han har vokst masse siden han kom til verden. han bruker noe str. 74 men mest 80. det er pga av lengda da. i omkretsen passer han fremdeles inn i klær i 62. men så klart... tøyet er jo altfor kort overalt så vi bruker det ikke da;)

Skrevet

Hvorfor grøtpulver?

Problemet har vært at han har spist så ofte. Vært oppe i 14-15x i døgnet på det meste. Og det må jeg bare innrømme ble jeg helt utslitt av.

Etter råd fra hs prøvde vi med mme på kvelden. Hun sa at selv om jeg har hatt mye melk er det ikke sikkert at det er nok alikevel. Håpet var at han skulle sove litt bedre på natta. Det hadde ikke den store effekten og jeg måtte da uansett pumpe meg på natt/morgen pga spreng.

Jeg var på vei mot en smell-altfor lite søvn. Lillemann var sliten! Ikke bare kjekt for han heller å måtte spise så ofte på natta. Nå har vi gitt velling 3 kvelder. Han sover bedre-bare 3 måtider på natta i forhold til opptil 5!!! Jeg føler meg litt mere som menneske igjen og har litt mere krefter til kos og lek på dagen. Og lillemann sover faktisk bedre på dagen enn han noen gang har gjort.

Vet det ikke er "riktig" å gi grøtpulver så tidlig, og feil å ikke la babyen bestemme måltidene selv. Men vi er faktisk en liten familie på 3 som har fått et mye bedre dager etter dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...