Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Før jeg ble gravid gikk jeg på p-pillen. Likte den ikke, mistet sexlysten, var ofte sur og grinete, hadde uregelmessige blødninger osv. Var hos legen og fikk ny resept på p-pillern å etter fødselen, men fant ut at jeg egentlig ikke har noe lyst å proppe i meg alle disse hormonene. Min samboer har sakt det går fint vi bruker kondom. Hvor sikkert er egentlig kondom? Er det noen her som bruker det? Eller er det blitt helt "ut"? Har som sakt ikke lyst til å proppe i meg piller, spiraller osv..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Vi bruker det, og det går helt fint. Kondom er veldig sikkert HVIS det brukes og brukes riktig.. Dvs det skal være på hele samleiet og settes på riktig for å ikke gå i stykker. Har man en regelmessig syklus kan man jo tillate seg å droppe kondom i dagene rett etter mensen / rett før neste mensen feks. (men bare hvis det ikke er totalt katastrofe med barn)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Jeg og daten bruker d et, og jeg syns det er kjipt...... er jo et m must å beskytte seg, men det verste med kondom er at det blir avbrudd i kosinga.........og d er turn-of for meg. Dessuten kjenner jeg jo ikke han like godt med kondom som uten.......så jeg vurderer sterkt å bytte til noe annet (piller eller p-stav).
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 kondom hadde vært det beste, hvis det ikke var så innmari ukoslig å turnoff å begynne å styre med en liten plastdings midt oppe i akten
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Vi bruker det nå, rett etter fødsel. Det er for tidlig for meg å begynne på piller/sette inn spiral ennå, så i mellomtiden blir det kondom. Vi har aldri brukt det før, for jeg har jo alltid gått på pillen. Så dette var nytt og litt spennende for oss, hehe. Men samtidig må jeg si det er bedre uten for oss begge. Men det blir jo mindre søl og mindre sengevask da. Så sant kondomen ikke sprekker, og det gjør den sjelden hvis den settes på riktig, er det ganske sikkert. Hvis det skulle sprekke, har du jo muligheten til å ta en angrepille hvis det er midt i syklus, under eggløsning.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Vi bruker det. Er i et stabilt og trygt forhold, og jeg syns ikke det ødelegger noe å måtte "bryte av" midtveis. Er veldig glad jeg slipper hormoner, spesielt etter siste ukas oppslag mht p-piller. Skjønner ikke hvordan dere tør å knaske sånne piller jenter... Har hatt hormonspiral i perioden mellom ungene, men trivdes ikke med det. Gikk utover humøret mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå