♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Hei ! Jeg lurer på når man normalt informerer arbeidsgiver ? I utgangspunktet tenker jeg at man venter til det har gått 3 mnd iallfall, og det er "sikrere" at man beholder spiren sin. Men i mitt tilfelle finnes det ingen andre på arbeidsplassen som kan overta mine arbeidsoppgaver når jeg ikke er der... 3 uker ferie går an, men et års permisjon... ? ;-) Derfor vurderer jeg å si i fra til arbeidsgiver allerede nå, slik at de får god tid til å forberede seg og skaffe vikar. Hva tror dere ? Jeg har antatt termin ca 31.mars 09.
Ellebettemor Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Dette må bli litt opp til deg. Dersom du har en forståelsesfull arbeidsgiver, som du ikke tror gir deg noen problemer uansett, er det helt greit å være hyggelig tilbake (dvs informere i god tid). Selv informerte jeg rundt tre mnd på vei begge gangene, og synes da de burde ha mer enn god tid på å områ seg.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 8. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2008 Hei, og takk for svar ! :-) Ja, jeg har en forståelsesfull og svært fleksibel arbeidsgiver, som vel er den eneste grunnen til at jeg tenker tanken på å informere tidlig. Forrige arbeidsgiver var noe helt annet, og hadde jeg blitt gravid mens jeg jobbet der, ville jeg ikke sagt noe før jeg absolutt måtte omtrent tror jeg, hehe :-) Jeg skal til legen om ca 3 uker (på det de kaller 6 ukers kontrollen tror jeg), og tenkte at jeg kanskje skal vente til etter den med å informere arb.giver. Takk igjen for svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå