Gå til innhold

Dere som har babyer som har hatt flatt bakhode

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke den rette til å svare på dette, for min har ikke flatt bakhode, men står i en babybok jeg har at kan rette på dette ved å "tvinge" barnets hode til sidene når det ligger. Legg f.eks noe som er morsomt å se på på den ene siden annenhver natt (altså bytt side). Tror nok ikke det spretter ut av seg selv!!

Skrevet

Etter som jeg har skjønt skal det gå seg til etterhvert som de ikke ligger så mye på rygg lenger, har mer aktivitet på magen f.eks. Gutten min ble ganske flat, men så ville han sove på siden og han har fått en liten "kul" der hvor det var flatt ikke helt bra men det er bedre

Skrevet

Tassen her blei raskt flat i bakhodet da han var baby, nå blir han 4 år i oktober og er fortsatt veldig flat i bakhodet.

Så her spratt det ikke ut noe bakhode gitt.

Skrevet

jenta mi har ikke flatt bakhode, men ene siden er litt flat. Hun hadde låsninger i nakken og favorittside, som gjorde at hun lå mye på en side. Hun har nå blitt ti mnd, er bedre men kommer vel alltid til å være litt flat der. Vokser jo hår over så regner ikke med at man ser det, uansett, det gjør meg ingenting ;)

Skrevet

Er ikke alltid det ordner seg, har en niese som er veldig flat på ene siden i bakhodet. Hun er nå 5 år. Har riktignok blitt litt bedre enn det var da hun var helt liten, men helt bra blir det aldri har de fått beskjed om. Men tror ikke det er noe folk tenker over, jeg gjør ikke det ihvertfall

Skrevet

Veninna mi si jente er framleis ganske flat, ho er no tre år. Så det går seg ikkje nødvendigvis til i det heile tatt, spesielt om ungen var VELDIG flat som baby. Men som andre her seier: Håret veks ut og ein legg ikkje egentleg merke til det viss ein ikkje akkurat tenker over det (med mindre håret er veldig kort).

Skrevet

var på helsestasjonen med dette problemet i dag. fikk beskjed om at mest mulig mageleie i våken tilstand, side leie i våken tilstand ville rette problemet (Så lenge det ikke var muskulært/sene relatert)Det ville ta tid, dvs flere mnd før det retter seg. Samtidig vil det bli mindre synlig/og gjerne et mindre problem når de blir så store at de ikke ligger så mye som babyer gjør(når du begynner å krype og gå). Fikk tips om at all kontakt med barnet burde gjøres fra den siden du vil å barnet til å ligge /se mer til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...