Gå til innhold

Hva ville dere gjort..?=)

Gjest

Anbefalte innlegg

Er ei 22 år gammel jente som går førskolelærerutd. Begynner på mitt siste år nå i slutten av august. Deler leilighet me kjæresten min, som også begynner sitt siste år på førskolelærerutd. Vi har snakket litt om å få barn snart, muligens prøve etter jula som kommer men er litt usikre på hva som lønner seg mest. Vi tenker nemlig å kanskje fortsette å studere etter dette året, men bare i ett ekstra år(småskoleped. begge to), men da lurer vi litt på hvordan det blir å få barn mens vi studerer det året(barnet vil da mest sannsynlig komme i høstsemesteret dersom det går etter planen), da vil barnet være omkring 10 mnd når vi er ferdig med studieåret og snart klar til å begynne i bhg den sommeren, og vi begge kan begynne i ny jobb. En annen mulighet vi ser for oss er å begynne å jobbe nå til neste sommer(i allefall far), studere litt nettbasert, og fortsatt få barnet til høsten. Den tredje muligheten er å gjøre seg helt ferdig med de kommende to studieårene, jobbe et år etter endt utdannelse å få barn etter det. Hva ville dere gjort..? Jeg og sambo har veldig lyst på barn til neste høst, men vet ikke hva som lønner seg å ikke. Vi går i samme klasse sambo og jeg, så tror det har gått bra å tatt med seg barnet på forelesning etter det er nyfødt=) Noen med erfaringer? =)

Fortsetter under...

Siden jeg allerede har 2 gutter, og ikke kan se for meg livet mitt uten. Så vil jeg definitivt svare at få barn nå, og ikke vent 3 år!

Skal innrømme at det har vært trangt økonomisk til tider. Men så lenge vi har hatt råd til husleie,strøm, mat og alt det, så har det ikke gjort noe at jeg ikke har hatt råd til å shoppe flere ganger i mnd, eller gå på byn og alt det.

Jeg var student og min sambo var lærling når vi fikk første mann, og det gikk fint. Begynte å jobbe når han var 1,5år. Begynte å studere igjen (nytt studie) 1 år før yngstemann kom nå i juli. Og jeg har ett år igjen på studiene. Joda det er travelt og studere samtidig som man har unger. Men jeg syns det er verdt det.

Om du kan ta med en baby på forelesning, kommer vel helst an på ungen. Skriker den mye, skal den ha mat ofte. Kommer du til å greie å konsentrere deg på forelesning når du har h*n med deg? Fordelen for dere må jo vær at dersom en av dere ikke er på forelesning så kan den oppdatere den andre . Pluss at dere har hverandre som kan lese i lag etc. Må jo gjøre lesingen litt lettere?

Takk for et godt svar=)

Det er sant som du skriver at om man ikke har råd til å shoppe like mye, å gå på byen osv. har ingen verdens betydning når barnet kommer, for det viktigste er jo at man bare har nok til mat og husleie, så akkurat det tror jeg ikke vil bli noe problem.

Det jeg er mest "bekymret" for er om jeg klarer å fullføre studiet, men har kommet frem til at dersom det blir problematisk så kan man bare hoppe av, og ta d igjen senere. Jeg har jo grunnutdannelsen og litt trygghet i det. Men som du skriver så hjelper det veldig at vi er to, og kan hjelpe hverandre med studiene.

Det er som mange sier at kjenner man at man vil ha barn, så må man bare hoppe i det å prøve å få det, for det er aldri noe fasitsvar på når det riktige tidspunktet er. Og det tror jeg at jeg vil forholde meg til også!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...