Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som er langt inne i skoddeland for tiden?

Prøvde meg på baking i går, det gikk heller dårlig. Kom i skade for å doble væskemengden, slik at deigen ble suppe. Glemmer å låse ytterdøren når jeg går ut, husker ikke hva jeg hadde tenkt å skrive her... glemmer avtaler og alt med mindre jeg skriver det ned eller legger det inn som huskelapp på mobilen. Det er bra det er lenge til permisjonen er over!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner igjen den og glemme og låse døra... det værste jeg gjorde var å glemme å skru av plata på ovnen, også dro jeg i barnehagen. Skal love deg den steikepanna var varm når jeg kom hjem. Ganske røykfult var det også. Bra jeg ikke svei av huset.

Men nå 5,5 mnd senere så er mesteparten av ammetåka forsvunnet heldigvis... så det er håp... :-)

Skrevet

Ja, og det er til tider ganske så ille...

Skulle ha et besøk av noen venninner da jenta mi var nyfødt, så jeg bakte boller. Brukte sånn ferdigblandet mel, så kunne ikke gjøre noe galt der. Klarte å heve deigen og rulle ut bollene. Bollene etterhevet og skulle så pensle med egg. Jeg brukte da en pensel som var helt stiv. All luften gikk ut av bollene. Tenkte at det ikke gjorde noe og satte dem inn i ovnen. Siden jeg skulle lage fiskegrateng samtidig og hadde dårlig tid, satte jeg på grillfunksjonen for å varme opp ovnen raskt... Jeg glemte så klart å skru av grillen, så det ble svarte, flate boller. :)

Ellers har jeg prøvd å pusse tenner med ansiktskrem og har smurt tannkrem i ansiktet...

Er livredd for å glemme ting så jeg har huskelapper overalt på alt mulig.

Skrevet

Haha, morsom tråd dette. Jeg har akkurat slutta å amme, men var til tider hardt rammet jeg også.

En gang så skulle samboern ta seg et glass melk rett etter at jeg hadde laget meg et glass oboy. Men melkepakken kunne han IKKE finne! Jeg hadde null hukommelse av hvor jeg satte den og var litt i villrede. Da fikk han øye på den, oppå kjøleskapet!! Der pleide nemlig Oboy-pakken å stå... Hihi, ble litt flau da gitt, men lo godt.

Skrevet

Ja, jeg kjenner til dette. Skulle bake kake for et par uker siden, sate kaken i ovnen og 15-20 min senere når jeg skulle sjekke til kaka så bobla den bare. Hadde glemt å ha i hvetemel...

Søstra mi bruker å sette på smokker og flasker til koking, og drar på besøk til foreldrene mine som bor i overetasjen. Har heldigvis ikke blitt brann enda!! Er jo farlig....Har skjedd 3 ganger.

Skrevet

Da gutten vår var tre-fire uker gammel røykla jeg hele huset. Vi hadde en ganske snål døgnrytme, babyen var våken hele natta og vi gikk og la oss da pappa stod opp for å gå på jobb. Jeg satte tåteflasker til koking på komfyren på mårran og gikk deretter og la meg.. Hallooo..?? Hvor fjern går det an å være..? Jeg våknet etter to timer av at brannalarmen hylte og det var seriøst tåkelagt i hele huset. De to kattene våre var sjokkskada og jeg fikk selvfølgelig fullstendig hetta. Bare flaks at ikke både folk og dyr omkom av røykforgifting. Det luktet svidd plast hjemme i flere uker etterpå selv om vi vinduene stod vid gap. For sikkerhets skyld var dette akkurat den dagen helsesøsteren skulle komme på hjemmebesøk.. Jeg måtte bare ringe og forklare situasjonen og håpe at hun ikke meldte meg til barnevernet, huff. Kombinasjonen ammetåke/søvnmangel er ikke helt heldig, nei.

Skrevet

Hehe, det med flaskekoking kjenner jeg igjen, selv om heldigvis har jeg oppdaget det i det det er i ferd med å koke tørt, så ingen skade har skjedd :)

Ellers har jeg kokt poteter uten å ha potetene i vannet (sambo lurte på hva jeg drev å kokte vann for, "nei jeg koker poteter jeg". Potetene lå igjen på benken) og lagt all kiwien jeg kjøpte på butikken i fryseren...

Alle avtaler o.l må selvsagt legges inn på mobilen. Litt nederlag siden jeg bestandig har hatt stålkontroll på ting og hatt en utmerket hukommelse. Men veldig morsomt for sambo som er veldig fornøyd med å endelig ikke være den med mest teflonhjerne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...