Gå til innhold

engangs stønad.. hva når den er brukt opp?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt opp min engangstønad. fra før har jeg fått livsopphold og husleige dekket. så flyttet jeg til en ny by,. engangstønaden fikk jeg i den gamle byen. nå sier de på nav her at de regner engangstønaden som inntekt . jeg har brukt opp min. får jeg ikke noe hjelp da?

noen som har vært i samme sitvasjon .>? eller som vet hvordan jeg kan få støtte fra nav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Engangsstønaden er ment til innkjøp til babyen og livsopphold til mor i de 3 ukene før og 6 ukene etter fødsel, så dersom du har brukt opp pengene kan du få problemer med å få noe mer.. Vet at andre har skrevet om at de ikke har fått hjelp på sosialkontoret pga engangsstønaden er ment å dekke livsopphold... Så tror det kan bli vanskelig å få noe mer ja.... Men snakk med nav du, har du en god grunn til at du har brukt opp pengene er det kanskje hjelp å få allikevel....

Skrevet

Har du brukt de opp er det nok liten sjanse for at du får noe mer - kanskje på sosialen, men jeg tviler siden du har fått engangsstønaden. Lov å spørre, men det kan se ut som du må finne andre måter å skaffe deg en inntekt på. Har du født? Lenge igjen? Må melde deg hos NAV da og bli arbeidssøker evt. - står ikke noe om hva du gjør til daglig.......så jeg antok at du var arb.ledig.

• 2 uker senere...
Skrevet

når den er brukt opp må du begynne å jobbe, som alle oss andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...