Gå til innhold

spørsmål ang fostervann

-double action-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

hei,

vannet mitt gikk i små perioder under en times tid sist. Merker at jeg ble våt, förste tanke er at man har tisset på seg - men det skjönner man fort at man ikke har gjort. Tok på bind og merket etter kort tid at det også ble vått. Hadde ingen sippring av vann som jeg alstå ikke merket. Tenk også på at det dannes nytt fostervann hver 3 time, og at det ikke skal bli tört der inne - selv om det det mest tragiske hendte deg sist. Barna tisser jo der inne så det er godt det dannes nytt. Grunnen til at det kan gå 2-3 dögn etter at vannet har gått för det evt settes igang er jo at det dannes nytt, men har det gått spontant er det jo en fysisk åpning ut og fare for infeksjon etc. Masse lykke til.

Hei

Da jeg hadde to uker igjen til termin i mitt første svangerskap følte jeg at det begynte og lekke fostervann. Etter en tur på byen satte jeg meg inn i bilen og følte det kom masse utflod eller lignende, etter og ha skiftet og igjen blitt bløt gjennom bukse og truseinnlegg, lukta at det ikke var tiss..ringte jeg føden og kom rett opp til kontroll. De sjekket meg, tok ultra og div men var ikke helt sikre om det lakk eller ikke, men var mye fostervann og det lages jo nytt hele tiden, så jeg reiste hjem igjen. Var på ny kontroll 3 dager etter og det så fint ut.

2 dager etter det våknet jeg med rier på natta, gikk inn på do og da sa det klukk..klukk..klukk her var det nok lekk ja :-) da bar det til føden.. men selv om vannet lakk ble det jo ikke tomt da det jo gikk noen timer før jeg hadde født..

Men ved minste misstanke ville jeg ringt og insistert på en sjekk, siden du mistet sist og at du ikke skal ødlegge svangerskapet med og gå å bekymre deg for det. Håper alt går bra denne gangen og at du klarer og nyte svangerskapet...selv om det blir tungt etterhvert..phu...:-)

Ønsker alle lykke til..nå har jeg bare tre uker til termin og er veldig klar for fødsel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...