Gå til innhold

Prematurt barn og bhg

Anbefalte innlegg

Har ei jente som er født i 30+4.

Hun er født i april og jeg har permisjon til januar.

Januar er jo midt på vinteren og mange er forkjøla og har andre viruser/infeksjoner, så jeg ønsker absolutt ikke at Hannah skal begynne i bhg alt da!!!

Men hva gjør jeg, familien er avhengig av 2 lønninger......!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138399229-prematurt-barn-og-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Skjønner godt tankegangen din når det gjelder å plassere jenta di i barnehagen allerede i januar. Jeg fikk ei jente i 28+6 og har vært så "heldig" å gå hjemme i snart to år med henne. Det har vært et stort offer når det gjelder penger, og det er vanskelig, men det var et valg vi tok der og da. Men jeg må tenke på barnehageplass til året nå. Og de sa ganske tydlig til oss på sykehuset at lungene hennes vil være litt svakere, og når hun først blir syk og tettner til så vil det være tett også. Så jeg er også redd for det, selv om hun da er 2 år + når vi evt får plass i barnehagen. Men du kan jo evt tenke på dagmamma, om du finner noen du føler deg trygg på. Det er i det minste ferre barn som kan smitte hverandre. Og da får man vel en støtte fra staten også, fordi det gjerne er dyrer å ha de hos dagmamma enn i barnehagen tror jeg man får dekkket litt av beløpet.

Ønsker deg lykke til i allefall, og håper den lille jenta di har det bra ;)

klem

Min gutt blev født i uke 32. Han begynte i barnehagen da han var 1 år, i januar 08. Han har vært frisk hele veien og eneste måten jeg kan se at han er prematur nå er størrelsen. Synes at det var vanskelig, da han var så liten og ikke hadde begynt og gå.

Skulle ønske at vi hadde hatt mulighet og være hjemme med han frem til sommeren i vært fall. Men det gikk faktisk veldig bra. Og han storkoser seg i barnehagen.

Håper at dere finner en løsning som passer dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...